facebook events

Szanowni Państwo, uprzejmie informujemy, iż dnia 31.05.2024 (piątek) biuro będzie nieczynne. Zapraszamy do kontaktu mailowego, na wszystkie wiadomości odpowiemy dnia 03.06.2024 (poniedziałek).

Szkolenie online: Obrót wewnątrzwspólnotowy w VAT w 2024 roku

Miejsce szkolenia:



Kontakt z nami: tel.: (12) 66-15-335, e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

15.04 obrot

Polskie firmy sukcesywnie rozwijają sprzedaż na rynkach europejskich, w szczególności wewnątrzunijnym. Rosnące wolumeny sprzedaży będące efektem tej ekspansji przekładają się na zwiększenie ryzyk podatkowych związanych z rozliczeniami VAT w wewnątrzwspólnotowym obrocie towarowym.

Celem niniejszego szkolenia jest kompleksowe i praktyczne omówienie rozliczeń w obszarze podatku VAT związanych z wewnątrzwspólnotowymi dostawami towarów oraz wewnątrzwspólnotowymi nabyciami towarów.

Korzyści:

  • kompleksowe przedstawienie kluczowych aspektów w zakresie towarowych transakcji wewnątrzwspólnotowych
  • przejrzyste i proste omówienie zagadnień
  • praktyczne przykłady i wskazówki
  • zrozumiały język
  • interaktywna formuła – możliwość zadawania pytań

Dla kogo:

  • właściciele firm
  • dyrektorzy finansowi
  • główne księgowe
  • pracownicy działów księgowych firm
  • pracownicy biur rachunkowych
  • inne osoby chcące poszerzyć swoją wiedzę i umiejętności

Prowadzący: Wojciech Safian - Założyciel i właściciel CURIA REGIS Doradztwo podatkowe, doradca podatkowy (nr wpisu 12 914). Doświadczenie zawodowe zdobywał w jednej z największych kancelarii doradztwa podatkowego w Polsce, gdzie - jako wicedyrektor poznańskiego biura - odpowiadał za nadzór nad realizacją zleceń dla stałych Klientów, przeprowadzanie i koordynowanie audytów podatkowych, reprezentowanie klientów przed organami podatkowymi oraz sądami administracyjnymi. Autor publikacji z zakresu prawa podatkowego oraz Polskiego Ładu, m.in. „Składka zdrowotna w biznesie w 2022 roku (ODDK, Gdańsk 2022), w „Biuletynie ISP”, „Doradcy podatkowym” oraz „Przeglądzie Orzecznictwa Podatkowego”. Współautor komentarza do ustawy VAT. Twórca kampanii „PO CO” (www.reorganizacje.pl). Uznany wykładowca, trener, szkoleniowiec

Termin: 15.04.2024, godz. 9:00 – 14:30

Pakiet standard: 399 zł + 23% VAT/os.

Pakiet premium: 449 zł + 23% VAT/os.

Pakiet standard obejmuje: szkolenie online na żywo, autorskie materiały szkoleniowe (w formie pdf – przesłane mailem w dniu szkolenia), imienne zaświadczenie o odbyciu kursu.

Pakiet premium obejmuje: szkolenie online na żywo + dostęp do nagrania na okres 5 dni, autorskie materiały szkoleniowe (w formie pdf – przesłane mailem w dniu szkolenia), imienne zaświadczenie o odbyciu kursu.

Program szkolenia

Część I. Wewnątrzwspólnotowa dostawa towarów.

Identyfikowanie WDT:

  • transakcyjne WDT,
  • nietransakcyjne WDT,
  • wywóz własnego towaru – kiedy WDT?
  • problematyka montażu na miejscu – kiedy ma wpływ na identyfikację WDT?
  • przerwa transporcie/przeładunek/ulepszenia towarów, a rozpoznanie WDT,
  • dostawy do magazynów kontrahenta albo do magazynów zewnętrznych przy granicy.

Fakturowanie WDT:

  • zaliczki/przedpłaty/wynagrodzenie płatne z góry na poczet WDT, a obowiązek fakturowy.
  • terminy wystawiania faktur dokumentujących WDT,
  • WDT jako transakcja generująca obowiązek wystawienia faktury,

Obowiązek podatkowy w WDT:

  • zaliczki/przedpłaty/wynagrodzenie płatne z góry na poczet WDT, a obowiązek podatkowy.
  • towar pierwotnie przemieszczony w celu uszlachetnienia w UE przeznaczony do powrotu – zmiana decyzji i sprzedaż towaru w państwie uszlachetniania – jaki ma to wpływ na moment powstania obowiązku podatkowego?
  • faktura wystawiona po terminie,
  • brak wystawienia FV, a obowiązek podatkowy,
  • data wystawienia FV i jej znaczenie,
  • kiedy powstaje obowiązek podatkowy w WDT?

Podstawa opodatkowania:

  • wynagrodzenie należne vs wynagrodzenie otrzymane,
  • kiedy koszty transportu „wchodzą” do podstawy opodatkowania?
  • koszty transportu: jedna czy dwie pozycje na fakturze i jaki ma to wpływ?
  • koszty transportu, a INCOTERMS,
  • refakturowanie kosztów transportu,
  • transakcje w walucie obcej – przeliczanie na potrzeby ustalania podstawy opodatkowania,
  • WDT, a faktury korygujące in minus:
  1. moment ujęcia,
  2. zasady przeliczania kursów,
  • WDT, a faktury korygujące in plus:
  1. moment ujęcia,
  2. zasady przeliczania kursów.

Stosowanie stawki 0%:

  • wymogi dokumentacyjne,
  • transport własny vs transport odbiorcy,
  • dokumentowanie w odniesieniu do konkretnych INCOTERMS (EXW, FCA, DAP, CIP, CPT),
  • korzystanie z domniemania wywozu na podstawie Rozporządzenia 282/2011 – do których transakcji znajdzie ono zastosowanie?
  • przepisy krajowe vs unijne domniemanie wywozu,
  • brak dokumentów w ustawowym terminie – jak rozliczyć i czy można „odzyskać” VAT?

Część II. Wewnątrzwspólnotowe nabycie towarów.

Identyfikowanie WNT:

  • dostawy kontrahenta do magazynów polskiego podatnika poza granicami PL albo do magazynów zewnętrznych poza granicami PL, a WNT.
  • przerwa transporcie/przeładunek/ulepszenia towarów, a rozpoznanie WNT,
  • problematyka montażu w Polsce – kiedy identyfikować WNT?
  • przywóz uprzednio wywiezionego własnego towaru – kiedy WDT?
  • nietransakcyjne WNT,
  • transakcyjne WNT,

Obowiązek podatkowy w WNT:

  • w jaki sposób otrzymać fakturę dokumentującą WNT po wprowadzeniu w Polsce obowiązkowego e-fakturowania?
  • zaliczkowanie WNT,
  • towar pierwotnie przemieszczony w celu uszlachetnienia w Polsce przeznaczony do powrotu – zmiana decyzji i sprzedaż towaru w Polsce – jaki ma to wpływ na moment powstania obowiązku podatkowego?
  • faktura wystawiona/doręczona po terminie,
  • brak wystawienia FV, a obowiązek podatkowy,
  • data wystawienia FV i jej znaczenie,

Podstawa opodatkowania:

  • faktury korygujące w walucie obcej.
  • WNT, a faktury korygujące in plus,
  • WNT, a faktury korygujące in minus,
  • transakcje w walucie obcej – przeliczanie na potrzeby ustalania podstawy opodatkowania,
  • refakturowanie na polskiego podatnika kosztów transportu,
  • koszty transportu, a INCOTERMS,
  • koszty transportu: jedna czy dwie pozycje na fakturze i jaki ma to wpływ?
  • kiedy koszty transportu „wchodzą” do podstawy opodatkowania?
  • wynagrodzenie należne vs wynagrodzenie otrzymane,

VAT naliczony z tytułu WNT:

  • wpływ podstawy opodatkowania na wysokość VATu naliczonego,
  • jaką stawkę rozpoznać?
  • podstawa w walucie obcej, a wysokość VATu naliczonego,
  • moment realizacji prawa do odliczenia,
  • prawo do odliczenia w przypadku otrzymania FV po terminie/braku otrzymania FV,
  • korekta in minus, a VAT naliczony,
  • korekta in plus, a VAT naliczony.

Część III. Transakcje łańcuchowe:

  • znaczenie ustalenia miejsca świadczenia na potrzeby VAT,
  • pojęcie transakcji łańcuchowej,
  • podstawowe zasady rozliczania transakcji w ramach transakcji łańcuchowej,
  • transakcja „ruchoma” i „nieruchoma” – dlaczego to takie ważne?
  • podmiot pośredniczący: rola, identyfikacja,
  • „przerzucenie” transakcji ruchomej na kolejny podmiot,
  • najczęściej stosowane INCOTERMS w obrocie wewnątrzwspólnotowym i ich znaczenie dla transakcji łańcuchowych:
  1. EXW,
  2. FCA,
  3. DAP,
  4. CIP,
  5. CPT,
  • podmiot 1 w łańcuchu:
  1. EXW,
  2. FCA,
  3. DAP,
  4. CIP,
  5. CPT,
  • podmiot 2 w łańcuchu:
  1. EXW,
  2. FCA,
  3. DAP,
  4. CIP,
  5. CPT,
  • kiedy INCOTERMS stosowane przed podmiot 2 w łańcuchu wobec podmiotu 3 (finalnego nabywcy) mają znaczenie dla podmiotu 1?
  • błędne rozliczenie transakcji łańcuchowej – VAT 46%?
  • przykładowe klauzule umowne/ofertowe zabezpieczające podmioty realizujące transakcje łańcuchowe.

Część IV. Wewnątrzwspólnotowe transakcje trójstronne:

  • przedstawienie problemu na przykładzie wraz ze sposobami rozliczenia,
  • wpływ INCOTERMS EXW, FCA, DAP, CIP, CPT dla wewnątrzwspólnotowych transakcji trójstronnych,
  • skutki wewnątrzwspólnotowej transakcji trójstronnej dla: podmiotu 1, podmiotu 2 i podmiotu 3,
  • wewnątrzwspólnotowa transakcja trójstronna uproszczona:
  1. istota rozwiązania,
  2. wymogi niezbędne do jej stosowania,
  3. fakturowanie, rozliczenie i raportowanie procedury uproszczonej przez podmiot 1 (z perspektywy polskiego podatnika),
  4. fakturowanie, rozliczenie i raportowanie procedury uproszczonej przez podmiot 2 (z perspektywy polskiego podatnika) – szczególne obowiązki oznaczania e-faktury oraz raportowania JPK i VAT-UE,
  5. fakturowanie, rozliczenie i raportowanie procedury uproszczonej przez podmiot 3 (z perspektywy polskiego podatnika).

Pobierz program szkolenia: 15.04 Obrót wewnątrzwspólnotowy w VAT w 2024 r. (Wojciech Safian) oferta.pdf

Szczegóły organizacyjne

Termin: 15.04.2024, godz. 9:00 – 14:30

Pakiet standard: 399 zł + 23% VAT/os.

Pakiet premium: 449 zł + 23% VAT/os.

Pakiet standard obejmuje: szkolenie online na żywo, autorskie materiały szkoleniowe (w formie pdf – przesłane mailem w dniu szkolenia), imienne zaświadczenie o odbyciu kursu.

Pakiet premium obejmuje: szkolenie online na żywo + dostęp do nagrania na okres 5 dni, autorskie materiały szkoleniowe (w formie pdf – przesłane mailem w dniu szkolenia), imienne zaświadczenie o odbyciu kursu.

Formularz zgłoszeniowy na szkolenie

Aby zagwarantować płynny proces rejestracji i organizacji szkolenia, prosimy o podanie bezpośredniego adresu e-mail oraz numeru telefonu osoby zgłaszanej. Dzięki tym danym będziemy w stanie skutecznie się komunikować i sprawnie przekazywać aktualizacje i istotne informacje dotyczące szkolenia.

Rejestracja zamknięta

Pobierz formularz rejestracji: 15.04 Obrót wewnątrzwspólnotowy w VAT w 2024 r. (Wojciech Safian) formularz.pdf


OPINIE UCZESTNIKÓW

Nie odpowiada Ci termin tego szkolenia, zapisz się na listę oczekujących na kolejny termin!

Podaj poprawny e-email

Pola oznaczone gwiazdką* są wymagane

O nas

Nasza firma specjalizuje się w szkoleniach dla różnych podmiotów prawa. Oprócz zagadnień związanych z podatkiem VAT przeprowadzamy szkolenia także z zakresu PDOP, rachunkowości, środków trwałych, PDOF, prawa pracy, a także dla działów kadrowo-płacowych. Jesteśmy elastyczni, reagujemy na potrzeby Klienta, proponując mu możliwie najlepsze rozwiązania. Współpracujemy z zespołem ekspertów w swoich dziedzinach; ich wiedza i doświadczenie to sukces naszych Klientów.

Dane kontaktowe

ul. Pachońskiego 9, 31-223 Kraków NIP: 945-20-17-156
tel. (12) 66-15-335
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Adresy do naszych mediów społecznościowych:

Facebook

Linkedin

Youtube