Szkolenie online: Organizacja biura rachunkowego w dobie KSeF
Termin szkolenia: 06/06/2024 | 09:00 - 14:30
Trener: Wojciech Safian
Typ szkolenia: Online
Pobierz program szkolenia: 06.06.2024 KSeF w BR (Wojciech Safian) oferta.pdf
Pobierz formularz rejestracji: 06.06.2024 KSeF w BR (Wojciech Safian) formularz.pdf
Miejsce szkolenia:
,
Kontakt z nami: tel.: (12) 66-15-335, e-mail:
Wejście w życie obowiązkowego e-fakturowania powoduje wiele wyzwań dla biur rachunkowych. Przede wszystkim należy znaleźć „pomysł na funkcjonowanie” biura rachunkowego w dobie obowiązkowego KSeF. Wypracowanie optymalnego modelu zależy od wypadkowej szeregu czynników: komfortu i bezpieczeństwa biura oraz jego pracowników, oczekiwań rynku, w tym dotychczasowych Klientów, czy poziomu konkurencyjności funkcjonalnej. Niezwykle ważnym jest, aby zaoferować Klientom model dla nich atrakcyjny, przy zachowaniu przynajmniej dotychczasowego poziomu bezpieczeństwa prawnego. Ponadto biura mogą zdecydować się na funkcjonowanie w więcej niż jednym modelu współpracy, profilując się pod poszczególne grupy Klientów.
Niezależnie od wybranego modelu funkcjonowania na rynku należy również podjąć czynności implementujące: zreorganizować pracę wewnątrz biura, przygotować się do technicznej implementacji, wypracować nowe kanały komunikacji z Klientami, czy zaktualizować umowy o świadczenie usług.
Celem niniejszego szkolenia jest wsparcie biur rachunkowych w przygotowaniu się do KSeF. Szkolenie ma charakter praktyczny – w jego trakcie omówimy ponad 20 modeli funkcjonowania biur rachunkowych, które można implementować po wejściu w życie obligatoryjnego KSeF Tak duża liczba modeli wynika z ich profilowania pod biura (osobne grupy modelowe dla biur prowadzących działalność w formie JDG i osobne dla biur działających w formie spółek) oraz z profilowania klienta (podział na Klientów JDG oraz na Klientów „spółkowych”). Odniesiemy się do technicznej implementacji tychże rozwiązań, omówienia ryzyk (w tym OC i kks/kk). Wskażemy również przykładowe postanowienia umowne, które warte byłyby zaimplementowania przy poszczególnych modelach. Szkolenie jest interaktywne – przy omawianiu poszczególnych modeli możecie Państwo zadawać pytania. Dodatkowo przewidziana jest część dyskusyjna na sam koniec szkolenia.
Szkolenie zostało przygotowane na podstawie doświadczeń trenera wynikających ze współpracy z biurami rachunkowymi. Ze szczegółowym planem szkolenia możecie się Państwo zapoznać poniżej.
Korzyści:
- przygotowanie do funkcjonowania biura rachunkowego w dobie obowiązkowego KSeF
- konkretne modele współpracy z Klientami omówione na przykładach
- wykresy, diagramy
- przykładowe postanowienia do wykorzystania w umowach
- praktyczne wskazówki
- zrozumiały język
- interaktywna formuła
Dla kogo:
- właściciele i pracownicy biur rachunkowych
- ewentualnie Klienci biur rachunkowych
Prowadzący: Wojciech Safian - Założyciel i właściciel CURIA REGIS Doradztwo podatkowe, doradca podatkowy (nr wpisu 12 914). Doświadczenie zawodowe zdobywał w jednej z największych kancelarii doradztwa podatkowego w Polsce, gdzie - jako wicedyrektor poznańskiego biura - odpowiadał za nadzór nad realizacją zleceń dla stałych Klientów, przeprowadzanie i koordynowanie audytów podatkowych, reprezentowanie klientów przed organami podatkowymi oraz sądami administracyjnymi. Autor publikacji z zakresu prawa podatkowego oraz Polskiego Ładu, m.in. „Składka zdrowotna w biznesie w 2022 roku (ODDK, Gdańsk 2022), w „Biuletynie ISP”, „Doradcy podatkowym” oraz „Przeglądzie Orzecznictwa Podatkowego”. Współautor komentarza do ustawy VAT. Twórca kampanii „PO CO” (www.reorganizacje.pl). Uznany wykładowca, trener, szkoleniowiec
Termin: 06.06.2024, godz. 9:00 – 14:30
Pakiet standard: 399 zł + 23% VAT/os.
Pakiet premium: 449 zł + 23% VAT/os.
Pakiet standard obejmuje: szkolenie online na żywo, autorskie materiały szkoleniowe (w formie pdf – przesłane mailem w dniu szkolenia), imienne zaświadczenie o odbyciu kursu.
Pakiet premium obejmuje: szkolenie online na żywo + dostęp do nagrania na okres 5 dni, autorskie materiały szkoleniowe (w formie pdf – przesłane mailem w dniu szkolenia), imienne zaświadczenie o odbyciu kursu.
TO SZKOLENIE KUPISZ TANIEJ W PAKIECIE:
3 szkolenia za 1099 zł
4 szkolelnia + konsultacja telefoniczna z doradcą podatkowym za 1399 zł
Program szkolenia
Część I. Wprowadzenie do współpracy na linii biuro rachunkowe – Klient.
1. Biuro rachunkowe jako podatnik VAT:
1) usługi biura rachunkowego jako usługi podlegające e-fakturowaniu,
2) proces fakturowania w biurze rachunkowych świadczonych przez to biuro usług,
3) proces raportowania VAT przez biuro rachunkowe,
4) wyznaczenie osób upoważnionych do wystawiania faktur w biurze rachunkowym,
5) wyznaczenie osób upoważnionych co dostępu do „KSeFu biura rachunkowego”,
6) czy w biurze rachunkowym potrzebny jest „zarządca KSeF?”
7) przykładowe model realizacji własnych obowiązków w zakresie VAT przez biuro rachunkowe prowadzone w formie JDG:
a) model 1a – fakturowanie i prowadzenie ewidencji biura przez właściciela,
b) model 1b – fakturowanie realizowane przez pracownika biura, ewidencje biura prowadzone przez właściciela
c) model 1c – fakturowanie i prowadzenie ewidencji biura realizowane przez pracownika/pracowników
8) modele: 1a, 1b oraz 1c po wejściu w życie obligatoryjnego KSeF,
9) przykładowe model realizacji własnych obowiązków w zakresie VAT przez biuro rachunkowe prowadzone w formie JDG:
a) model 2a – fakturowanie i prowadzenie ewidencji biura przez właściciela,
b) model 2b – fakturowanie realizowane przez pracownika biura, ewidencje biura prowadzone przez właściciela
c) model 2c – fakturowanie i prowadzenie ewidencji biura realizowane przez pracownika/pracowników
2. Modele współpracy biuro rachunkowe – klient funkcjonujące na rynku przed wejściem w życie obligatoryjnego KSeF:
1) BR wyłącznie raportujące w oparciu o dokumenty otrzymane od Klienta (model 1),
2) BR „podpięte pod systemy” Klienta i wystawiające faktury oraz raportujące VAT (model 2).
3. Dokonywanie czynności w dobie KSeF – wprowadzenie:
1) „gdzie” wystawiać e-faktury oraz „gdzie” je pobierać?
2) grupy upoważnień w KSeF,
3) problematyka autoryzacji w systemie
4) tokenizacja oraz ryzyka z nią związane,
5) zarządzanie upoważnieniami i tokenami w KSeF,
6) jak ustanowić podmiot zarządzający KSeF i kiedy trzeba to zrobić?
7) Alokowanie czynności jako klucz do ułożenia współpracy na linii biuro rachunkowe – klient,
8) czy biuro rachunkowe powinno „wziąć” na siebie proces fakturowania po wejściu w życie obligatoryjnego KSeF?
a) czym jest wystawienie faktury ustrukturyzowanej?
b) przesłanie pliku xml otrzymanego od Klienta do KSeF.
Część II. Analiza wybranych modeli współpracy biur rachunkowych z Klientami po wejściu w życie obligatoryjnego KSeF.
4. Biuro rachunkowe działające w formie JDG obsługujące JDG w zakresie raportowania:
1) model 1a,
2) model 1b,
3) model 1c,
4) krótka charakterystyka zakresu odpowiedzialności cywilnej, kks/kk dla każdego z modeli,
5) czy przedstawione modele wymagają aneksowania umów?
6) jakie ewentualne postanowienia umowne należy uwzględnić dla każdego z tych modeli?
5. Biuro rachunkowe działające w formie JDG obsługujące spółkę (np. cywilną, sp. z o.o.) w zakresie raportowania:
1) model 2a,
2) model 2b,
3) model 2c,
4) model 2d,
5) krótka charakterystyka zakresu odpowiedzialności cywilnej, kks/kk dla każdego z modeli,
6) czy przedstawione modele wymagają aneksowania umów?
7) jakie ewentualne postanowienia umowne należy uwzględnić dla każdego z tych modeli?
6. Biuro rachunkowe działające w formie JDG obsługujące JDG w zakresie raportowania i w zakresie fakturowania:
1) model 3a,
2) model 3b,
3) model 3c,
4) model 3d,
5) krótka charakterystyka zakresu odpowiedzialności cywilnej, kks/kk dla każdego z modeli,
6) czy przedstawione modele wymagają aneksowania umów?
7) jakie ewentualne postanowienia umowne należy uwzględnić dla każdego z tych modeli?
7. Biuro rachunkowe działające w formie JDG obsługujące spółkę (np. cywilną, sp. z o.o.) w zakresie raportowania i w zakresie fakturowania:
1) model 4a,
2) model 4b,
3) model 4c,
4) model 4d,
5) krótka charakterystyka zakresu odpowiedzialności cywilnej, kks/kk dla każdego z modeli,
6) czy przedstawione modele wymagają aneksowania umów?
7) jakie ewentualne postanowienia umowne należy uwzględnić dla każdego z tych modeli?
8. Biuro rachunkowe działające w formie spółki obsługujące JDG w zakresie raportowania:
1) model 5a,
2) model 5b,
3) model 5c,
4) krótka charakterystyka zakresu odpowiedzialności cywilnej, kks/kk dla każdego z modeli,
5) czy przedstawione modele wymagają aneksowania umów?
6) jakie ewentualne postanowienia umowne należy uwzględnić dla każdego z tych modeli?
9. Biuro rachunkowe działające w formie spółki obsługujące spółkę (np. cywilną, sp. z o.o.) w zakresie raportowania:
1) model 6a,
2) model 6b,
3) model 6c,
4) model 6d,
5) krótka charakterystyka zakresu odpowiedzialności cywilnej, kks/kk dla każdego z modeli,
6) czy przedstawione modele wymagają aneksowania umów?
7) jakie ewentualne postanowienia umowne należy uwzględnić dla każdego z tych modeli?
10. Biuro rachunkowe działające w formie spółki obsługujące JDG w zakresie raportowania i w zakresie fakturowania:
1) model 7a,
2) model 7b,
3) model 7c,
4) model 7d,
5) krótka charakterystyka zakresu odpowiedzialności cywilnej, kks/kk dla każdego z modeli,
6) czy przedstawione modele wymagają aneksowania umów?
7) jakie ewentualne postanowienia umowne należy uwzględnić dla każdego z tych modeli?
11. Biuro rachunkowe działające w formie spółki obsługujące spółkę (np. cywilną, sp. z o.o.) w zakresie raportowania i w zakresie fakturowania:
1) model 8a,
2) model 8b,
3) model 8c,
4) model 8d,
5) krótka charakterystyka zakresu odpowiedzialności cywilnej, kks/kk dla każdego z modeli,
6) czy przedstawione modele wymagają aneksowania umów?
7) jakie ewentualne postanowienia umowne należy uwzględnić dla każdego z tych modeli?
12. Wybór oraz implementacja poszczególnych modeli:
1) analiza struktury klientów, włącznie z ich uwarunkowaniami behawioralnymi,
2) analiza potrzeb biura,
3) wybór koncepcji (modeli) – „burza mózgów” z pracownikami,
4) konsultacje z dostawcą oprogramowania - zaprezentowanie modelu docelowego funkcjonowania biura,
5) ewentualne korekty na poziomie koncepcyjnym,
6) przygotowanie aneksów umów oraz aktualizacja wzorców umownych,
7) wdrożenie aktualizacji software.
13. Dyskusja.
Pobierz program szkolenia: 06.06.2024 KSeF w BR (Wojciech Safian) oferta.pdf
Szczegóły organizacyjne
Termin: 06.06.2024, godz. 9:00 – 14:30
Pakiet standard: 399 zł + 23% VAT/os.
Pakiet premium: 449 zł + 23% VAT/os.
Pakiet standard obejmuje: szkolenie online na żywo, autorskie materiały szkoleniowe (w formie pdf – przesłane mailem w dniu szkolenia), imienne zaświadczenie o odbyciu kursu.
Pakiet premium obejmuje: szkolenie online na żywo + dostęp do nagrania na okres 5 dni, autorskie materiały szkoleniowe (w formie pdf – przesłane mailem w dniu szkolenia), imienne zaświadczenie o odbyciu kursu.
TO SZKOLENIE KUPISZ TANIEJ W PAKIECIE:
3 szkolenia za 1099 zł
4 szkolelnia + konsultacja telefoniczna z doradcą podatkowym za 1399 zł
Formularz zgłoszeniowy na szkolenie
Aby zagwarantować płynny proces rejestracji i organizacji szkolenia, prosimy o podanie bezpośredniego adresu e-mail oraz numeru telefonu osoby zgłaszanej. Dzięki tym danym będziemy w stanie skutecznie się komunikować i sprawnie przekazywać aktualizacje i istotne informacje dotyczące szkolenia.
Pobierz formularz rejestracji: 06.06.2024 KSeF w BR (Wojciech Safian) formularz.pdf
Inne szkolenia tego prowadzącego:
Kliknij tutaj żeby zobaczyć więcej szkoleń.