Szkolenie online: e-Doręczenia w 2024 roku. Co trzeba wiedzieć. Podejście praktyczne

Miejsce szkolenia:



Kontakt z nami: 12 66-15-335, Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Prelegent: Pani Agnieszka Bagieńska-Petryka - radca prawny, specjalizuje się w prawie pracy, prawie spółek, prawie korporacyjnym, prawie rodzinnym i spadkowym. Ukończyła prawo na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu. Od stycznia 2000 r. jest członkiem Okręgowej Izby Radców Prawnych w Warszawie. Doświadczenie zawodowe zdobywała pracując w środowisku korporacyjnym, a także obsługując indywidualnych klientów. Prowadzi własną kancelarię Petryka Kancelaria Prawna – świadcząc pomoc prawną dla przedsiębiorców i klientów indywidualnych. Autorka licznych publikacji prasowych oraz uczestniczka audycji radiowych (m.in. PolskieRadio.pl, INFOR.pl, pulsHR.pl, GazetaPrawca.pl).

Termin szkolenia do wyboru: 

02.07.2024, godz. 10:00 – 14:00

27.08.2024, godz. 10:00 – 14:00

Pakiet standard: 299 zł + 23% VAT/os.

Pakiet premium: 349 zł + 23% VAT/os.

Pakiet standard obejmuje: szkolenie online na żywo, autorskie materiały szkoleniowe (w formie pdf – przesłane mailem w dniu szkolenia), imienne zaświadczenie o odbyciu kursu.

Pakiet premium obejmuje: szkolenie online na żywo + dostęp do nagrania na okres 5 dni, autorskie materiały szkoleniowe (w formie pdf – przesłane mailem w dniu szkolenia), imienne zaświadczenie o odbyciu kursu

Program szkolenia

1. e-Doręczenia – informacje wstępne:
Kto będzie zobowiązany do korzystania z e-Doręczeń?

Jak korzystać z e-Doręczeń?

Kto płaci za wysyłkę dokumentów przez e-Doręczenia?

Czy wszystkie urzędy będą wysyłać swoje pisma i dokumenty przez e-Doręczenia?

Czy podmioty niepubliczne będą korzystać z e-Doręczeń?

Czy obywatele będą musieli korzystać z e-Doręczeń?

Czy obywatele mogą zrezygnować z e-Doręczeń?

Czy e-Doręczenia są równoważne prawnie z tradycyjną przesyłką poleconą? Czy wiadomości dotrą do odbiorcy, gdy jego skrzynka jest przepełniona?

Czy trzeba zawrzeć umowę z tzw. operatorem wyznaczonym – Pocztą Polską, żeby uzyskać skrzynkę i korzystać z usługi e-Doręczeń?

2. Harmonogram wdrożenia obowiązku korzystania z e-Doręczeń – terminy:
Kiedy podmioty publiczne zaczną korzystać z e-Doręczeń?

Od kiedy firmy będą mogły korzystać z e-Doręczeń?


3. Zasady doręczeń elektronicznych:
Co to jest adres do e-Doręczeń?

Jak jest zbudowany adres do e-Doręczeń?

Co to jest Baza Adresów Elektronicznych (BAE)?

Kto może zobaczyć moje dane w bazie adresów elektronicznych?

Jak założyć adres do e-Doręczeń?

Jak przebiega proces zakładania adresu do e-Doręczeń?

W jaki sposób i kto może wyszukać adres osoby fizycznej w Bazie Adresów Elektronicznych?

Czy spółki cywilne mogą posiadać Adres do Doręczeń Elektronicznych (ADE)?

W jaki sposób podmiot publiczny nie posiadający REGON może uzyskać adres do doręczeń elektronicznych (ADE)?


4. Obsługa skrzynki do e-Doręczeń – obywatel i firma:
Jak aktywujemy skrzynkę do e-Doręczeń?

W jakim formacie będzie można pobrać wiadomość ze skrzynki e-Doręczeń?

Czy urzędy będą wiedziały o tym, że mam aktywną skrzynkę do e-Doręczeń?

Jak mogę znaleźć adres do e-Doręczeń podmiotu, z którym chcę się skontaktować?

Przeprowadzam się. Czy mogę zmienić adres zameldowania, zamieszkania i adres do korespondencji w skrzynce do e-Doręczeń?


5. Wdrożenie e-Doręczeń w urzędach i podmiotach publicznych – najważniejsze informacje:
Czy administratorem skrzynki powinna być osoba z działu IT, czy raczej pracownik merytoryczny?

Czy skrzynka do e-Doręczeń może mieć wielu administratorów?

Czy podmiot publiczny powinien zamówić usługę e-Doręczeń na podstawie prawa zamówień publicznych?

Czy Poczta Polska będzie zawierała z każdym urzędem umowy powierzenia danych osobowych w związku z dostępem do korespondencji wysyłanej hybrydowo?


6. Korzystanie z e-Doręczeń w praktyce:
Chcę założyć adres dla siebie, ale mam też firmę i wykonuję zawód zaufania publicznego. Czy muszę zakładać kilka adresów do e-Doręczeń?

Czy firmy i instytucje pozarządowe będą mogły ze sobą korespondować za pomocą e-Doręczeń?

Kto to jest Kwalifikowany Dostawca Usług?

Co to jest kwalifikowana usługa doręczenia elektronicznego?

Czy zagraniczne spółki, które prowadzą działalność w Polsce, ale nie są zarejestrowane w Krajowym Rejestrze Sądowym, będą miały obowiązek założyć adres do e-Doręczeń?

Czy stowarzyszenia, które nie prowadzą działalności gospodarczej będą musiały mieć adres do e-Doręczeń?

Jak mogę jako obywatel zrezygnować z e-Doręczeń?


7. Korzystanie z e-Doręczeń – urzędy i podmioty publiczne:
Jak mam założyć adres do e-Doręczeń dla spółki z ograniczoną odpowiedzialnością, której właścicielem jest państwowa jednostka organizacyjna (np. urząd gminy)?

Czy mogę załączyć upoważnienie zamiast pełnomocnictwa do wniosku o adres do e-Doręczeń dla podmiotu publicznego?

Czy urząd może mieć więcej niż jeden adres do e-Doręczeń?

Czy centrala podmiotu publicznego może wnioskować zbiorczo o adresy dla oddziałów, czy każdy oddział musi osobno składać wniosek?

Jak podmioty publiczne będą się rozliczać z Pocztą Polską za przesyłki wysyłane przez e-Doręczenia?

Czy podmiot publiczny może uzgodnić z Pocztą Polską warunki płatności za publiczne usługi e-Doręczeń, w tym usługę hybrydową?

Co stanie się z niedostarczoną (nieodebraną) przesyłką, którą urząd wysłał w publicznej usłudze hybrydowej?

Jak sprawdzę, na jakim etapie jest wniosek dotyczący adresu do e-Doręczeń, na przykład aktualizacji danych, wykreślenia adresu, zmiany dostawcy usługi?

W jaki sposób mogę zmienić dane w skrzynce do e-Doręczeń?

W jaki sposób mogę wykreślić adres do e-Doręczeń dla obywatela, podmiotu niepublicznego lub zawodu zaufania publicznego, którym administruję?

W jaki sposób mogę zmienić dostawcę usługi dla adresu do e-Doręczeń?


8. Korzystanie z e-Doręczeń – usługa hybrydowa:
Na czym polega publiczna usługa hybrydowa e-Doręczeń?

Jakie są koszty usługi hybrydowej?

Czy publiczny dostawca usługi hybrydowej będzie sprawdzał podpis elektroniczny lub pieczęć elektroniczną i załączy potwierdzenie do wydrukowanego dokumentu?

9. Publiczna usługa rejestrowanego doręczenia elektronicznego – szczegółowe informacje:
1) czym jest PURDE- omówienie definicyjne,
2) obowiązki operatora wyznaczonego,
3) dowody wysłania i otrzymania,
4) skuteczność doręczenia.

10. Odpowiedzi na pytania uczestników szkolenia.

Pobierz program szkolenia: 02.07;27.08.24 e-Doręczenia - program.pdf

Szczegóły organizacyjne

Prelegent: Pani Agnieszka Bagieńska-Petryka - radca prawny, specjalizuje się w prawie pracy, prawie spółek, prawie korporacyjnym, prawie rodzinnym i spadkowym. Ukończyła prawo na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu. Od stycznia 2000 r. jest członkiem Okręgowej Izby Radców Prawnych w Warszawie. Doświadczenie zawodowe zdobywała pracując w środowisku korporacyjnym, a także obsługując indywidualnych klientów. Prowadzi własną kancelarię Petryka Kancelaria Prawna – świadcząc pomoc prawną dla przedsiębiorców i klientów indywidualnych. Autorka licznych publikacji prasowych oraz uczestniczka audycji radiowych (m.in. PolskieRadio.pl, INFOR.pl, pulsHR.pl, GazetaPrawca.pl).

Termin szkolenia do wyboru: 

02.07.2024, godz. 10:00 – 14:00

27.08.2024, godz. 10:00 – 14:00

Pakiet standard: 299 zł + 23% VAT/os.

Pakiet premium: 349 zł + 23% VAT/os.

Pakiet standard obejmuje: szkolenie online na żywo, autorskie materiały szkoleniowe (w formie pdf – przesłane mailem w dniu szkolenia), imienne zaświadczenie o odbyciu kursu.

Pakiet premium obejmuje: szkolenie online na żywo + dostęp do nagrania na okres 5 dni, autorskie materiały szkoleniowe (w formie pdf – przesłane mailem w dniu szkolenia), imienne zaświadczenie o odbyciu kursu

Formularz zgłoszeniowy na szkolenie

Aby zagwarantować płynny proces rejestracji i organizacji szkolenia, prosimy o podanie bezpośredniego adresu e-mail oraz numeru telefonu osoby zgłaszanej. Dzięki tym danym będziemy w stanie skutecznie się komunikować i sprawnie przekazywać aktualizacje i istotne informacje dotyczące szkolenia.

Rejestracja kończy się 2024-07-02 08:00
Faktura z 7-dniowym terminem zapłaty zostanie wysłana na podany w zgłoszeniu adres e-mail po szkoleniu. Zgłaszającemu udział w szkoleniu przysługuje prawo do bezpłatnej rezygnacji nie później niż na 3 dni robocze przed terminem szkolenia. Przesłanie formularza zgłoszeniowego na szkolenie jest równoznaczne z potwierdzeniem zapoznania się oraz akceptacją powyższych warunków.

Pobierz formularz rejestracji: 02.07;27.08.24 e-Doręczenia - formularz.pdf


OPINIE UCZESTNIKÓW

Nie odpowiada Ci termin tego szkolenia, zapisz się na listę oczekujących na kolejny termin!

Podaj poprawny e-email

Pola oznaczone gwiazdką* są wymagane

O nas

Nasza firma specjalizuje się w szkoleniach dla różnych podmiotów prawa. Oprócz zagadnień związanych z podatkiem VAT przeprowadzamy szkolenia także z zakresu PDOP, rachunkowości, środków trwałych, PDOF, prawa pracy, a także dla działów kadrowo-płacowych. Jesteśmy elastyczni, reagujemy na potrzeby Klienta, proponując mu możliwie najlepsze rozwiązania. Współpracujemy z zespołem ekspertów w swoich dziedzinach; ich wiedza i doświadczenie to sukces naszych Klientów.

Dane kontaktowe

ul. Pachońskiego 9, 31-223 Kraków NIP: 945-20-17-156
tel. (12) 66-15-335
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Adresy do naszych mediów społecznościowych:

Facebook

Linkedin

Youtube