E-faktura: struktura, zakres danych, wystawianie

Miejsce szkolenia:

Angelo Hotel Katowice
ul. Sokolska 24, Katowice
Kontakt z nami: 12 66-15-335, Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

E faktura

Faktura stanowi fundamentalny dokument rozliczeniowy w obrocie gospodarczym. Od dnia 1 lipca 2024 r. możliwe będzie wyłącznie wystawianie tzw. e-faktur, tj. faktur w formie ustrukturyzowanej. Stanowi to rewolucję w procesie fakturowania i znacznie oddziału także na procesy ewidencyjne.
W trakcie niniejszego szkolenia omówiona zostanie aktualna struktura FA, poprzez analizę wszystkich pól ze wskazaniem zawartości, obligatoryjności/fakultatywności oraz tzw. „węzłowego” charakteru. Zwieńczeniem szkolenia będzie część III, w trakcie której, na przykładach, zostanie przeanalizowany proces wystawiania faktury. 

Korzyści:
✓ kompleksowe i szczegółowe omówienie struktury e-faktury oraz informacji, które należało będzie w niej umieszczać
✓ przejrzyste i proste omówienie,
✓ praktyczne przykłady i wskazówki
✓ zrozumiały język
✓ moduł pytań i odpowiedzi

Dla kogo:
✓ pracownicy działów księgowo-finansowych przedsiębiorstw
✓ pracownicy biur rachunkowych
✓ inne osoby chcące poszerzyć swoją wiedzę i umiejętności

Wykładowca: Wojciech Safian - Założyciel i właściciel CURIA REGIS Doradztwo podatkowe, doradca podatkowy (nr wpisu 12 914). Doświadczenie zawodowe zdobywał w jednej z największych kancelarii doradztwa podatkowego w Polsce, gdzie - jako wicedyrektor poznańskiego biura - odpowiadał za nadzór nad realizacją zleceń dla stałych Klientów, przeprowadzanie i koordynowanie audytów podatkowych, reprezentowanie klientów przed organami podatkowymi oraz sądami administracyjnymi. Autor publikacji z zakresu prawa podatkowego oraz Polskiego Ładu, m.in. „Składka zdrowotna w biznesie w 2022 roku (ODDK, Gdańsk 2022), „Estoński CIT (ODDK, Gdańsk 2022), w „Biuletynie ISP”, „Doradcy podatkowym” oraz „Przeglądzie Orzecznictwa Podatkowego”. Współautor komentarza do ustawy VAT. Twórca kampanii „PO CO” (www.reorganizacje.pl). Uznany wykładowca, trener, szkoleniowiec.

Termin: 01.12.2023, godz. 9.30-15.00
Ilość miejsc ograniczona – decyduje kolejność zgłoszeń
Miejsce: Vienna House Easy Katowice (Angelo), ul. Sokolska 24, Katowice

Cena: 549 zł + 23% VAT
5% przy zgłoszeniu 2 osób, 10% przy zgłoszeniu 3 osób z jednej firmy

(rabaty i promocje nie łączą się)

Cena obejmuje:
✓ Materiały szkoleniowe w wersji drukowanej
✓ Przerwy kawowe oraz lunch
✓ Imienne zaświadczenie uczestnictwa
Rabat 15% na wybrane, jednodniowe szkolenie online

Program szkolenia

CZĘŚĆ I. WPROWADZENIE DO KSEF

1. Faktura ustrukturyzowana:
1) sposób wystawiania,
2) sposób przesyłania do nabywcy,
3) zakres danych na fakturze „ustrukturyzowanej”,
4) korygowanie „ustrukturyzowanej” faktury po stronie sprzedawcy,
5) korygowanie VAT naliczonego wynikającego z korekty faktury „ustrukturyzowanej”,
6) archiwizacja i przechowywanie „ustrukturyzowanych” faktur,
7) faktury „ustrukturyzowane” w JPK

2. Wystawianie, eksportowanie i pobieranie faktur

1) upoważnienie dla biura rachunkowego oraz jego zakres
2) upoważnienie dla pracownika lub dla całego działu
3) upoważnienie do wystawiania FV vs upoważnienie do wysyłania faktur
4) upoważnienie do pobierania faktur
5) upoważnienie do fakturowania, a konwertowanie faktur do pliku .pdf

CZĘŚĆ II. ANALIZA STRUKTURY, ZAKRESU I SPOSOBU WYPEŁNIANIA E-FAKTURY.

1. Pole nagłówek
1) kod formularza,
2) wariant formularza,
3) data wytworzenia,
4) system info.
2. Pole podmiot 1 - dane sprzedawcy na e-fakturze:
1) prefiks podatnika,
2) nr EORI,
3) dane identyfikacyjne,
4) adres polski,
5) adres zagraniczny,
6) numer GLN,
7) adres do korespondencji,
8) adres polski,
9) adres zagraniczny,
10) email,
11) telefon,
12) status.
3. Pole podmiot2 – zakres danych nabywcy na e-fakturze:
1) prefiks nabywcy,
2) nr EORI,
3) dane identyfikacyjne,
4) NIP,
5) nr ID/brak ID,
6) pełna nazwa,
7) nazwa handlowa,
8) adres, w tym zagraniczny,
9) nr GLN,
10) adres do korespondencji,
11) email,
12) telefon,
13) nr klienta.
4. Podmiot 3:
1) kiedy interesuje nas ta część e-faktury?
2) zakres danych:
a) nr EORI,
b) dane identyfikacyjne:
• NIP,
• ID/brak ID,
• pełna nazwa,
• nazwa handlowa,
c) adres polski/zagraniczny,
d) GLN,
3) adres do korespondencji,
4) email,
5) telefon,
6) rola:
a) rola 1,
b) rola 2,
c) rola 3,
d) rola 4,
e) rola 5,
f) rola 6,
g) rola inna,
h) opis roli ,
7) udział,
8) nr klienta.
5. Podmiot upoważniony:
1) przedstawicielstwo podatkowe,
2) komornik,
3) organ egzekucyjny,
4) zakres danych:
a) nr EORI,
b) dane identyfikacyjne:
• NIP,
• nr ID/brak ID,
• nazwa,
• nazwa handlowa,
c) adres krajowy
d) adres zagraniczny
e) adres do korespondencji
f) email
g) telefon
h) rola:
• rola 1,
• rola 2,
• rola 3.
6. Część FA – dane dotyczące podstawy opodatkowania oraz podatku należnego:
1) kod waluty,
2) pole P_1,
3) pole P_1M,
4) poleP_2,
5) pole WZ,
6) pole P_6,
7) okres:
a) pole P_6 od,
b) pole P_6 do,
8) pole P_13_1,
9) pole P_14_1,
10) pole P_14_1W,
11) pole P_13_2,
12) pole P_14_2,
13) pole P_14_2W,
14) pole P_13_3,
15) pole P_14_3,
16) pole P_14_3W,
17) pole P_13_4,
18) pole P_14_4,
19) pole P_14_4W,
20) pole P_13_5,
21) pole P_14_5,
22) pole P_13_6,
23) pole P_13_7,
24) pole P_15,
7. Część FA – dane dotyczące szczególnych zasad fakturowania (pole adnotacje):
1) pole P_16,
2) pole P_17,
3) pole P_18,
4) pole P_18A,
5) pole P_19,
6) pole P_19A,
7) pole P_19B,
8) pole P_19C,
8. Część FA – dane dedykowane sprzedaży nowego środka transportu:
1) P_22,
2) P_22A,
3) P_22BMK,
4) P_22BMD,
5) P_22BK,
6) P_22BRP,
7) P_22B,
8) P_22B1,
9) P_22B2,
10) P_22B3,
11) P_22B4,
12) P_22BT,
13) P_22C,
14) P_22C1,
15) P_22D,
16) P_22D1.
9. Część FA – procedury szczególne (transakcje trójstronne uproszczone, procedury marży):
1) P_23,
2) P_Pmarży,
3) P_PMarzy_2,
4) P_PMarzy_3_1,
5) P_PMarzy_3_2,
6) P_PMarzy_3_3.
10. Faktury pierwotne, korekty, zaliczkowe:
1) pole RodzajFaktury i jego znaczniki:
a) pole TypKorekty,
b) pole PrzyczynaKorekty,
c) pole DaneFaKorygowanej:
• pole daty wystawienia,
• nr FV korygowanej,
• nr KSeF FV korygowanej,
d) pole OkresFaKorygowanej,
e) pole NrFaKorygowanej,
f) pole Podmiot1K,
g) pole Podmiot2K,
11. Pozostałe pola w części FA:
1) pole FP,
2) pole TP,
3) dodatkowy opis,
4) nrFAZaliczkowej,
5) zwrotAkcyzy,
6) FAwiersze,
7) UU-ID,
8) P_6A,
9) P_7
10) GTIN,
11) PKWIU,
12) CN,
13) PKOB,
14) dodatkoweInfo,
15) P_8A,
16) P_8B,
17) P_9A,
18) P_10,
19) P_11,
20) P_11A,
21) P_12,
22) P_12_XII,
23) P 12 Procedura,
24) KwotaAkcyzy,
25) GTU,
26) KursWaluty.
12. Rozliczenie:
1) obciążenia,
2) suma obciążeń,
3) odliczenia,
4) suma odliczeń,
5) do zapłaty/do rozliczenia.
13. Płatność:
1) zapłacono,
2) data zapłaty,
3) zapłata cześciowa,
4) platności częściowe,
5) terminy płatności,
6) forma płatności,
7) opis płatności,
8) rachunek bankowy,
9) rachunek bankowy faktora,
10) skonto,
14. Warunki transakcji:
1) umowy:
a) data umowy,
b) nr umowy,
2) zamówienie:
a) data zamówienia,
b) nr zamówienia,
3) transport:
a) rodzaj transportu,
b) przewoźnik,
c) nr zlecenia transportu,
d) opis ładunku,
e) jednostka opakowania,
f) data godz. rozp. transportu,
g) data godz. zak. transportu,
h) wysyłka z,
i) wysyłka przez,
j) wysyłka do,
15. Zamówienie wiersz:
1) nr wiersza zamówienia,
2) UU_IDZ,
3) P_7Z,
4) PKWiUZ,
5) CNZ,
6) PKOBZ,
7) dodatkoweInfoZ,
8) P_8AZ,
9) P_8BZ,
10) P_9AZ,
11) P_1NettoZ,
12) P_11VATZ,
13) P_12Z,
14) P_12Z_XII,
15) P_12Z_Procedura,
16) GTUZ,
17) proceduraZ,
18) kwota akcyzy Z,
19) kurs waluty Z,
16. Informacje i rejestry:
1) stopka faktury,
2) KRS,
3) REGON,
4) BDO,

CZĘŚĆ III. WYSTAWIENIE E-FAKTURY – PRZYKŁADY (POD WARUNKIEM DOSTĘPNOŚCI APLIKACJI MF W TRAKCIE SZKOLENIA).

Przykład 1:
Wystawienie faktury w walucie PLN na rzecz innego podmiotu z siedzibą w PL.
Przykład 2:
Wystawienie faktury w walucie EUR na rzecz innego podmiotu z siedzibą w PL.
Przykład 3:
Wystawienie faktury korygującej in minus do faktury pierwotnej na rzecz innego podmiotu z siedzibą w PL.
Przykład 4:
Wystawienie faktury korygującej in plus do faktury pierwotnej na rzecz innego podmiotu z siedzibą w PL.
Przykład 5:
Wystawienie faktury korygującej in minus do faktury pierwotnej na rzecz innego podmiotu z siedzibą w PL.
Przykład 6:
Wprowadzenie faktury korygującej in plus do faktury pierwotnej na rzecz innego podmiotu z siedzibą w PL.
Przykład 7:
Wystawienie faktury w walucie EUR na rzecz innego podmiotu z siedzibą poza PL (WDT).
Przykład 8:
Wystawienie faktury korygującej in minus do faktury pierwotnej na rzecz innego podmiotu z siedzibą poza PL (WDT).
Przykład 9:
Wystawienie faktury korygującej in plus do faktury pierwotnej na rzecz innego podmiotu z siedzibą poza PL (WDT).
Przykład 10:
Wystawienie faktury zaliczkowej krajowej.
Przykład 11:
Wystawienie faktury końcowej.
Przykład 12:
Wystawienie faktury do paragonu.
Przykład 13:
Wystawienie faktury uproszczonej.

Pobierz program szkolenia: 01.12 E-faktura (program).pdf

Szczegóły organizacyjne

Termin: 01.12.2023, godz. 9.30-15.00
Ilość miejsc ograniczona – decyduje kolejność zgłoszeń
Miejsce: Vienna House Easy Katowice (Angelo), ul. Sokolska 24, Katowice

Cena: 549 zł + 23% VAT
5% przy zgłoszeniu 2 osób, 10% przy zgłoszeniu 3 osób z jednej firmy

(rabaty i promocje nie łączą się)

Cena obejmuje:
✓ Materiały szkoleniowe w wersji drukowanej
✓ Przerwy kawowe oraz lunch
✓ Imienne zaświadczenie uczestnictwa
Rabat 15% na wybrane, jednodniowe szkolenie online

Formularz zgłoszeniowy na szkolenie

Aby zagwarantować płynny proces rejestracji i organizacji szkolenia, prosimy o podanie bezpośredniego adresu e-mail oraz numeru telefonu osoby zgłaszanej. Dzięki tym danym będziemy w stanie skutecznie się komunikować i sprawnie przekazywać aktualizacje i istotne informacje dotyczące szkolenia.

Rejestracja zamknięta

Pobierz formularz rejestracji: 01.12 E-faktura (formularz).pdf


OPINIE UCZESTNIKÓW

Nie odpowiada Ci termin tego szkolenia, zapisz się na listę oczekujących na kolejny termin!

Podaj poprawny e-email

Pola oznaczone gwiazdką* są wymagane

O nas

Nasza firma specjalizuje się w szkoleniach dla różnych podmiotów prawa. Oprócz zagadnień związanych z podatkiem VAT przeprowadzamy szkolenia także z zakresu PDOP, rachunkowości, środków trwałych, PDOF, prawa pracy, a także dla działów kadrowo-płacowych. Jesteśmy elastyczni, reagujemy na potrzeby Klienta, proponując mu możliwie najlepsze rozwiązania. Współpracujemy z zespołem ekspertów w swoich dziedzinach; ich wiedza i doświadczenie to sukces naszych Klientów.

Dane kontaktowe

ul. Pachońskiego 9, 31-223 Kraków NIP: 945-20-17-156
tel. (12) 66-15-335
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Adresy do naszych mediów społecznościowych:

Facebook

Linkedin

Youtube