Szkolenie online: Zmiany w kodeksie pracy 2023

Miejsce szkolenia:



Kontakt z nami: tel.: (12) 66-15-335, e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Prelegent: Agnieszka Bagieńska-Petryka - radca prawny, specjalizuje się w prawie pracy, prawie spółek, prawie korporacyjnym, prawie rodzinnym i spadkowym. Ukończyła prawo na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Kopernika w Toruniu. Od stycznia 2000 r. jest członkiem Okręgowej Izby Radców Prawnych w Warszawie. Doświadczenie zawodowe zdobywała pracując w środowisku korporacyjnym, a także obsługując indywidualnych klientów. Prowadzi własną kancelarię Petryka Kancelaria Prawna – świadcząc pomoc prawną dla przedsiębiorców i klientów indywidualnych. Specjalizuje się w prawie pracy. Autorka licznych publikacji prasowych oraz uczestniczka audycji radiowych (m.in. PolskieRadio.pl, INFOR.pl, pulsHR.pl, GazetaPrawca.pl.

 

w szczególności wprowadzenie do Kodeksu pracy zdalnej oraz badań trzeźwości pracowników (zmiany opublikowane w Dzienniku Ustaw z 6 lutego 2023 r.
pod pozycją 240) zmiany w Kodeksie pracy i przepisach o ubezpieczeniu społecznym wprowadzane w związku z obowiązywaniem dyrektyw unijnych:  Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/1152 z dnia 20 czerwca 2019 r. w sprawie przejrzystych i przewidywalnych warunków pracy w Unii Europejskiej oraz Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/1158 z dnia 20 czerwca 2019 r. w sprawie równowagi między życiem zawodowym a prywatnym rodziców i opiekunów- USTAWA z dnia 9 marca 2023 r. o zmianie ustawy – Kodeks pracy oraz niektórych innych ustaw – podpisana przez Prezydenta RP w dniu 24 marca 2023 r. (termin publikacji w Dzienniku Ustaw do 4 kwietnia 2023 r. wchodzi w życie w terminie 21 dni od dnia publikacji w Dzienniku Ustaw )

 

Termin szkolenia: 18.04.2023, godz. 9:30 – 14.00

Cena szkolenia: 349 zł  + 23% VAT/os.

 

Program szkolenia

w szczególności wprowadzenie do Kodeksu pracy zdalnej oraz badań trzeźwości pracowników (zmiany opublikowane w Dzienniku Ustaw z 6 lutego 2023 r.
pod pozycją 240) zmiany w Kodeksie pracy i przepisach o ubezpieczeniu społecznym wprowadzane w związku z obowiązywaniem dyrektyw unijnych:  Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/1152 z dnia 20 czerwca 2019 r. w sprawie przejrzystych i przewidywalnych warunków pracy w Unii Europejskiej oraz Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/1158 z dnia 20 czerwca 2019 r. w sprawie równowagi między życiem zawodowym a prywatnym rodziców i opiekunów- USTAWA z dnia 9 marca 2023 r. o zmianie ustawy – Kodeks pracy oraz niektórych innych ustaw – podpisana przez Prezydenta RP w dniu 24 marca 2023 r. (termin publikacji w Dzienniku Ustaw do 4 kwietnia 2023 r. wchodzi w życie w terminie 21 dni od dnia publikacji w Dzienniku Ustaw )

 

Zmiany w urlopach rodzicielskich/nowe urlopy/zwolnienia od pracy dla pracowników

  1. Nowość urlop opiekuńczy - 5 dni w roku kalendarzowym – warunki jego otrzymania.
  2. Zmiany w urlopach rodzicielskich – 9 tygodni tylko dla ojca dziecka.
  3. Skrócenie okresu na skorzystanie z urlopu ojcowskiego.
  4. Zmiany w urlopach wychowawczych w zakresie obniżonego wymiaru czasu pracy.
  5. Zmiany w zakresie ochrony przed rozwiązaniem umowy o pracę kobiet w ciąży, w okresie urlopu macierzyńskiego, w okresie od dnia złożenia przez pracownika wniosku o udzielenie części urlopu macierzyńskiego, urlopu na warunkach urlopu macierzyńskiego, urlopu ojcowskiego, urlopu rodzicielskiego oraz wniosku o elastyczną organizację pracy.
  6. Nowość - elastyczna organizacja pracy dla pracowników opiekujących się dzieckiem do ukończenia 8-mego roku życia.
  7. Zmiany w zasiłkach macierzyńskich – zasady obliczania.
  8. Nowe zwolnienie od pracy dla pracownika w wymiarze 2 dni z powodu działania siły wyższej, w pilnych sprawach rodzinnych spowodowanych chorobą lub wypadkiem.

Zmiany w zakresie zawierania i rozwiązywania umów o pracę/informacji o warunkach zatrudnienia. Obowiązek uzasadnienia wypowiedzenia umowy na czas określony.

  1. Zmiany w zakresie zawierania umów o pracę na okres próbny.
  2. Wprowadzenie zasady zależności między okresem trwania umowy na okres próbny a okresem trwania umowy na czas określony.
  3. Zmiany w zakresie treści umów o pracę, ze szczególnym uwzględnieniem umów o pracę na czas określony oraz umów o pracę na okres próbny.
  4. Nowe uprawnienia dla pracownika zatrudnionego na czas określony do wystąpienia do pracodawcy z wnioskiem o zmianę rodzaju pracy, zmianę rodzaju umowy o pracę na umowę na czas nieokreślony lub o zatrudnienie w pełnym wymiarze czasu pracy wraz z obowiązującym pracodawcę zakazem rozwiązania umowy pracę z pracownikiem który wystąpił z takim wnioskiem z powodu jego złożenia.
  5. Zmieniona informacja o warunkach zatrudnienia. Szczegółowe informacje.
  6. Zmiany w zakresie informacji o warunkach zatrudnienia przekazywanej pracownikowi lub współpracownikowi/zleceniobiorcy wyjeżdżającemu do pracy za granicę na okres dłuższy niż kolejne 4 tygodnie.
  7. Obowiązek uzasadniania przez pracodawcę wypowiedzenia umów o pracę zawartych na czas określony.

Polityka szkoleniowa – obowiązek jej w wprowadzenia przez pracodawców

  1. Nowy obowiązek pracodawcy dotyczący przeprowadzania szkoleń dla pracowników zagwarantowanych w regulacjach wewnętrznych pracodawcy, szkoleń obowiązkowych lub szkoleń odbywanych na polecenie szefa w godzinach pracy a w przypadku przeprowadzania takich szkoleń poza godzinami pracy – czas uczestniczenia w nich wlicza się do czasu pracy.
  2. Nowy obowiązek pracodawców o informowaniu pracowników o prawie pracownika do szkoleń, jeżeli pracodawca je zapewnia, w szczególności o ogólnych zasadach polityki szkoleniowej pracodawcy.

Dodatkowe badania medycyny pracy – obowiązujące od 21 lutego 2023 r.

  1. Wprowadzenie do kodeksu pracy uprawnień dla pracowników do skierowania ich do programu zdrowotnego lub programu polityki zdrowotnej, w związku z przeprowadzaniem wstępnych, okresowych i kontrolnych badań lekarskich.
  2. Nowe obowiązki pracodawców dotyczące ponoszenia kosztów nieobecności pracowników w pracy w związku ze skierowaniem ich do programu zdrowotnego lub programu polityki zdrowotnej.
  3. Nowe obowiązki pracodawców związane ze zwrotem kosztów przejazdu i wypłaty diet w związku z koniecznością wykonania przez pracownika dodatkowych badań.

Wprowadzenie pracy zdalnej do Kodeksu pracy – przepisy obowiązują od dnia 7 kwietnia 2023 r.

  1. Procedura wprowadzenia pracy zdalnej w firmie.
  2. Zasady ustalenia świadczenia pracy w sposób zdalny – kiedy na podstawie polecenia pracodawcy a kiedy na podstawie porozumienia ?
  3. Kiedy pracodawca będzie musiał uwzględnić wniosek pracownika dotyczący wykonywania pracy w sposób zdalny ?
  4. Okazjonalna praca zdalna. Czy pracodawca będzie musiał uwzględnić wniosek pracownika ?
  5. Czy pracownik będzie mógł pracować zdalnie z dowolnego miejsca ?
  6. Przyjazd do biura pracownika pracującego zdalnie – konieczność pokrycia przez pracodawcę kosztów delegacji.
  7. Sposób ustalenia zasad wykonywania pracy zdalnej u pracodawcy.
  8. Pokrywanie przez pracodawcę kosztów pracy zdalnej – ryczałt czy zwrot kosztów ?
  9. Obowiązek wprowadzenia przez pracodawcę procedury ochrony danych osobowych.
  10. Przeprowadzanie przez pracodawcę kontroli wykonywania pracy zdalnej.
  11. BHP a praca zdalna.
  12. Praca zdalna świadczona okazjonalnie – do 24/30 dni w roku kalendarzowym – zasady jej świadczenia.

Wzory wniosków w związku z wprowadzeniem pracy zdalnej

  1. Wzór wniosku o okazjonalną pracę zdalną (24 dni w ciągu roku).
  2. Wzór wniosku o pracę zdalną.

Zmiany w treści świadectwa pracy

1.         W świadectwie pracy umieszczane będą dodatkowe informacje projekt rozporządzenia, w tym zakresie który opublikowało Ministerstwo Rodziny i Polityki Społecznej. Modyfikacje treści świadectwa są związane ze zmianami Kodeksu pracy i dotyczą m.in. urlopu opiekuńczego i okazjonalnej pracy zdalnej.

2.         Omówienie nowego wzoru świadectwa pracy

Wprowadzenie możliwości przeprowadzania przez pracodawcę prewencyjnych kontroli trzeźwości pracowników i osób zatrudnionych na podstawie umów cywilnoprawnych – przepisy obowiązujące od 21 lutego 2023

  1. Zasady wprowadzenia przez pracodawcę kontroli trzeźwości pracowników a także osób zatrudnionych na podstawie umów cywilnoprawnych oraz prowadzących działalność gospodarczą.
  2. Konsekwencje stwierdzenia nietrzeźwości pracownika- po alkoholu i narkotykach.
  3. Rodzaje narkotyków które może wykryć kontrola – potencjalne problemy dla pracowników zażywających leki psychotropowe.

Zmiany w zakresie dokumentacji pracowniczej w związku wprowadzeniem pracy zdalnej i kontroli  trzeźwości (zmiany rozporządzenia Ministra Rodziny i Polityki Społecznej obowiązują od 21 marca 2023 r.)

  1. Rozporządzenie Ministra Rodziny i Polityki Społecznej  z dnia 6 marca 2023 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie dokumentacji pracowniczejU.z 2023 r. poz. 471).
  2. Wprowadzenie kolejnej, piątej części akt osobowych oznaczonej literą „E” i zawartość tej części.
  3. Poszerzenie katalogu dokumentów przechowywanych w części B akt osobowych o potwierdzenie poinformowania pracownika o wprowadzeniu kontroli trzeźwości pracowników oraz dokumenty dotyczące wykonywania pracy zdalnej.

 

Nowe obowiązki pracodawców od 23 kwietnia 2022 r., wynikające ustawy  o obronie Ojczyzny:

  1. Udzielanie pracownikowi urlopu bezpłatnego.
  2. Udzielanie zwolnienia od pracy.
  3. Ochrona przed zwolnieniem z pracy.
  4. Dodatkowe świadczenia pieniężne wypłacane przez pracodawcę pracownikom powołanym do służby wojskowej.

Pobierz program szkolenia: 18.04.2023 Zmiany w kodeksie pracy program.pdf

Szczegóły organizacyjne

 

Termin szkolenia: 18.04.2023, godz. 9:30 – 14.00

Cena szkolenia: 349 zł  + 23% VAT/os

 

Cena zawiera:

  • dostęp do platformy w czasie realizacji szkolenia,
  • zaświadczenie o ukończonym szkoleniu 
  • autorskie materiały szkoleniowe (w formie pdf – przesłane mailem w dniu szkolenia).

Sposób zapłaty: faktura z 7-dniowym terminem zapłaty zostanie wysłana na podany w zgłoszeniu adres e-mail po szkoleniu.

Szkolenie odbędzie się za pośrednictwem platformy do szkoleń online: CLICKMEETING

Każdy uczestnik, dzień przed szkoleniem otrzyma link do platformy webinarowej wraz z instrukcją postępowania. Podczas szkolenia uczestnicy widzą prelegenta, prezentacje na tablicy oraz mają dostęp do czatu, na którym mogą zadawać pytania. Wymagania techniczne: dostęp do Internetu i komputer z głośnikiem.

Formularz zgłoszeniowy na szkolenie

Aby zagwarantować płynny proces rejestracji i organizacji szkolenia, prosimy o podanie bezpośredniego adresu e-mail oraz numeru telefonu osoby zgłaszanej. Dzięki tym danym będziemy w stanie skutecznie się komunikować i sprawnie przekazywać aktualizacje i istotne informacje dotyczące szkolenia.

Rejestracja zamknięta

Pobierz formularz rejestracji: 18.04.2023 Zmiany w kodeksie pracy formularz.pdf


OPINIE UCZESTNIKÓW

Nie odpowiada Ci termin tego szkolenia, zapisz się na listę oczekujących na kolejny termin!

Podaj poprawny e-email

Pola oznaczone gwiazdką* są wymagane

O nas

Nasza firma specjalizuje się w szkoleniach dla różnych podmiotów prawa. Oprócz zagadnień związanych z podatkiem VAT przeprowadzamy szkolenia także z zakresu PDOP, rachunkowości, środków trwałych, PDOF, prawa pracy, a także dla działów kadrowo-płacowych. Jesteśmy elastyczni, reagujemy na potrzeby Klienta, proponując mu możliwie najlepsze rozwiązania. Współpracujemy z zespołem ekspertów w swoich dziedzinach; ich wiedza i doświadczenie to sukces naszych Klientów.

Dane kontaktowe

ul. Pachońskiego 9, 31-223 Kraków NIP: 945-20-17-156
tel. (12) 66-15-335
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Adresy do naszych mediów społecznościowych:

Facebook

Linkedin

Youtube