Szkolenie online: Zamknięcie rachunkowe i podatkowe Sprawozdanie finansowe (bilans) spółdzielni mieszkaniowej za 2022 rok

Miejsce szkolenia:



Kontakt z nami: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.; (12) 66-15-335 (336)

Prelegent: wieloletni, doświadczony pracownik w spółdzielni mieszkaniowej, lustrator, posiadający uprawnienia w zakresie prowadzenia ksiąg rachunkowych, uczestnik przy badaniu sprawozdań finansowych SM, powoływana na biegłego sądowego w sprawach spółdzielczości mieszkaniowej – Pani Wiesława Bajer

Termin: 31.01.23 godz. 9.00 - 14.30

Cena: 399 zł + VAT

  • Aktualne interpretacje w podatku dochodowym od osób prawnych dotyczące GZM
  • zmiany w prawie w świetle polskiego ładu na działalność Spółdzielni Mieszkaniowych
  • e-sprawozdanie finansowe
  • wizualizacja, zatwierdzanie i przekazanie do KRS

 

CIT 8, CIT 8/O – przykłady
Zamknięcie ksiąg rachunkowych, sporządzenie sprawozdania

 finansowego i ustalenie wyniku rachunkowego i podatkowego

Do materiałów zostanie dołączona:
wersja elektroniczna (excel) ustalenia wyniku rachunkowego, podstawy ustalenia podatku, ustalenie podatku dochodowego od osób prawnych,

  • przejście z rachunku zysków i strat w wersji porównawczej do podstawy opodatkowania w wersji kalkulacyjnej
  • informacja dodatkowa z uwzględnieniem zmian – wzór zaktualizowany.


Program szkolenia

  1. Zmiany w ustawie o rachunkowości w 2022 roku
  2. Zmiany w ustawie o podatku dochodowym od osób prawnych (CIT)
  3. Sprawozdanie finansowe
  4. E-sprawozdanie finansowe spółdzielni mieszkaniowych – podpisywanie:
  5. Elementy sprawozdania finansowego wg ustawy o rachunkowości
  6. Wynik z eksploatacji i utrzymania nieruchomości - Stanowisko Komitetu Standardów Rachunkowości w zakresie prezentacji
  7. Wynik z działalności gospodarczej
  8. Specyfika działalności spółdzielni w sprawozdaniu finansowym
  9. Aktywa bilansu
  10. Środki trwałe oraz WNiP w ewidencji ksiąg rachunkowych i prezentacja w SF
  • uzgodnienie środków trwałych finansowanych funduszami z funduszem wkładów mieszkaniowych, budowlanych i funduszem zasobów mieszkaniowych
  • wyodrębnienie własności lokali – ewidencja w księgach rachunkowych
  1. Grunty:
  • przekształcenie prawa użytkowania wieczystego gruntów zabudowanych na cele mieszkaniowe w prawo własności tych gruntów – ewidencja w księgach rachunkowych
  • opłata przekształceniowa w ujęciu rachunkowym i podatkowym
  • korekta wartości gruntów w związku z wyrokiem TSUE i interpretacją ogólną MF
  1. Należności krótkoterminowe w bilansie
  • z tytułu dostaw i usług, w tym osób uprawnionych
  • z tytułu podatków i opłat
  • inne
  • dochodzone na drodze sądowej
  • odpisy aktualizujące w poszczególnych grupach należności
  1. Inwestycje krótkoterminowe – prezentacja w bilansie
  2. Rozliczenia międzyokresowe – prezentacja w bilansie z uwzględnieniem specyfiki działalności, w tym wynik z eksploatacji i utrzymania nieruchomości (niedobór), saldo ujemne funduszu remontowego
  3. Należne wpłaty na fundusz podstawowy
  4. Pasywa bilansu
  5. Fundusz udziałowy – ewidencja udziałów, udziały byłych członków, udziały przedawnione
  6. Fundusz wkładów mieszkaniowych i budowlanych ewidencja i prezentacja w SF
  7. Rozliczenie wkładów mieszkaniowych za lokale przekazane do dyspozycji spółdzielni
  8. Fundusz zasobowy – ewidencja i prezentacja w SF
  9. Zobowiązania w księgach rachunkowych i prezentacja w SF
  • długoterminowe: kredyty, opłata przekształceniowa
  • krótkoterminowe: z tytułu dostaw i usług, podatki i opłaty, opłata przekształceniowa, inne zobowiązania
  • fundusze specjalne – fundusz remontowy – inne fundusze
  1. Zasady wydatkowania Funduszu Remontowego ewidencja i prezentacja w SF
  2. Rozliczenia międzyokresowe, w tym wynik z eksploatacji i utrzymania nieruchomości (nadwyżka)
  3. Rachunek Zysków i Strat – wariant porównawczy oraz podstawowe zagadnienia w zakresie prezentacji:
  4. Przychody
  • z eksploatacji i utrzymania nieruchomości (spółdzielcze prawa do lokali i odrębna własność)
  • najem lokali (mieszkalnych i użytkowych)
  • pozostałe przychody operacyjne
  • przychody finansowe
  1. Koszty
    • z eksploatacji i utrzymania nieruchomości (spółdzielcze prawa do lokali i odrębna własność)
    • najem lokali (mieszkalnych i użytkowych)
    • koszt mienia spółdzielni, w tym mienia przeznaczonego do wspólnego korzystania
    • pozostałe koszty operacyjne
    • koszty finansowe
  2. Koszt wytworzenia produktów na własne potrzeby jednostki
  3. Wynik z eksploatacji i utrzymania nieruchomości – ustalenie i prezentacja w RZiS
  4. Podatek dochodowy od osób prawnych CIT-8 – ustalenie podstawy opodatkowania dochodu z GZM i działalności - dochód zwolniony z podatku z GZM i ustalenie podatku z pozostałej działalności spółdzielni
  5. Informacja dodatkowa – zakres informacji
  6. Sprawozdanie z działalności spółdzielni – zakres informacji
  7. Uchwały Walnego Zgromadzenia:
  8. Zatwierdzenie sprawozdania finansowego
  9. Podział nadwyżki bilansowej.

Pobierz program szkolenia: 31.01.2023 Bilans p.. Bajer program.pdf

Szczegóły organizacyjne

Termin szkolenia: 31.01.23, godz. 9.00-14.00

Cena szkolenia: 399 zł + VAT

Przy zakupie drugiego i każdego kolejnego dostępu rabat 50%!!!

Szkolenie odbędzie się za pośrednictwem platformy do szkoleń online: Myownconference

Formularz zgłoszeniowy na szkolenie

Rejestracja zamknięta

Pobierz formularz rejestracji: 31.01.23 Bilans p. Bajer formularz.pdf


OPINIE UCZESTNIKÓW

Nie odpowiada Ci termin tego szkolenia, zapisz się na listę oczekujących na kolejny termin!

Podaj poprawny e-email

Pola oznaczone gwiazdką* są wymagane

O nas

Nasza firma specjalizuje się w szkoleniach dla różnych podmiotów prawa. Oprócz zagadnień związanych z podatkiem VAT przeprowadzamy szkolenia także z zakresu PDOP, rachunkowości, środków trwałych, PDOF, prawa pracy, a także dla działów kadrowo-płacowych. Jesteśmy elastyczni, reagujemy na potrzeby Klienta, proponując mu możliwie najlepsze rozwiązania. Współpracujemy z zespołem ekspertów w swoich dziedzinach; ich wiedza i doświadczenie to sukces naszych Klientów.

Dane kontaktowe

ul. Pachońskiego 9, 31-223 Kraków
tel. (12) 66-15-335
Fax: (12) 62-69-200
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

NIP: 945-20-17-156