E-doręczenia – nowe zasady doręczeń elektronicznych w gminach w zakresie zobowiązań podatkowych [stan po zmianie terminu wejścia w życie przepisów ustawy o doręczeniach elektronicznych]
Termin szkolenia: 28/05/2024 | 10:00 - 13:00
Trener:
Typ szkolenia: Online
Pobierz program szkolenia: 28.05 program szkolenia.pdf
Pobierz formularz rejestracji: 28.05 formularz.pdf
Miejsce szkolenia:
,
Kontakt z nami: tel: 12-661-53-35 e-mail:
Szkolenie poprowadzi: wykładowca, praktyk – obecnie członek Kolegium Regionalnej Izby Obrachunkowej, przez wiele lat pracownik jednostki samorządu terytorialnego w wydziale podatkowym, miasta na prawach powiatu, w wydziale podatków lokalnych. Autorka wielu publikacji w Przeglądzie podatkowym, Procedurach Administracyjnych i Podatkowych, Finansach Publicznych- Miesięcznik Służb Finansowo–Księgowych; Prowadzi szkolenia o tematyce podatkowej, w tym w zakresie opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz administracyjnego postępowania egzekucyjnego ; autorka materiałów szkoleniowych.
Termin: 28.05.2024
Godziny: 10:00 – 13:00
Cena: 299 zł/os. - cena ostateczna
Szkolenie odbędzie się za pośrednictwem platformy do szkoleń online: Myownconference
Webinar obejmuje moduły pytań i odpowiedzi!
Więcej szczegółów do pobrania w ulotce.
✔ Cena zawiera:
- dostęp do platformy w czasie realizacji szkolenia,
- zaświadczenie o ukończonym szkoleniu
- autorskie materiały szkoleniowe (w formie pdf – przesłane mailem w dniu szkolenia).
Program szkolenia
1. Wejście w życie nowych przepisów ustawy o doręczeniach, a ich wpływ na przepisy
podatkowe i zmianę sposobu postępowania w sprawach podatkowych
2. Zmiana zasad postępowania organów podatkowych w zakresie prowadzenia spraw
dotyczących zobowiązań podatkowych.
3. Wymiar podatków lokalnych na rok 2024 – wpływ zmiany przepisów na doręczenia
decyzji ustalających podatki.
4. Omówienie zagadnień:
- czym jest, a czym nie jest elektroniczny adres doręczeń- – czy może to być np. adres e-
mail, sms?
- co to jest Baza Adresów Elektronicznych (BAE), jak się ją tworzy i kiedy z niej korzysta?
- sposób utworzenia elektronicznego adresu do doręczeń?
- co to jest Publiczna Usługa Rejestrowanego Doręczenia Elektronicznego, (PURDE)
Publiczna Usługa Hybrydowa (PUH), kwalifikowana usługa rejestrowanego doręczenia
elektronicznego?
- czym jest System teleinformatyczny?
- czym jest skrzynka do doręczeń elektronicznych
- na czym polega doręczenie hybrydowe?
- co świadczy stanowi dowód nadania i doręczenia przesyłki listowej? Co świadczy
o skutecznym doręczeniu pisma zobowiązanemu?
5. Kto ma obowiązek posiadania adresu do doręczeń elektronicznych?
6. Jakie są skutki prawne dokonania wpisania adresu do doręczeń do BAE? Jak
poinformować organ podatkowy o zmianie adresu wpisanego do Bazy? Czy można
zrezygnować z korespondowania z organem w sposób elektroniczny?
7. Jakie wymagania powinna spełniać przesyłka elektroniczna? W jaki sposób podpisać
pismo elektroniczne?
8. Co z zasadą pisemności, o której mowa w ustawie Ordynacji podatkowej? Czy wysłanie
decyzji podatkowej elektronicznie wypełnia tą zasadę?
9. W jaki sposób dokonać podpisu pisma generowanego w sposób elektroniczny?
10. Wyjątki od stosowania obowiązku doręczenia decyzji elektronicznie? Kiedy nie stosuje się
ustawy o doręczeniach elektronicznych?
11. Ustanowienie pełnomocnika w postępowaniu podatkowym w sytuacji kiedy
korespondencja pomiędzy organem a podatnikiem odbywa się na drodze elektronicznej?
12. Co zrobić kiedy wystąpią trudności „techniczne” – czy wracamy do stosowania
dotychczasowej formy doręczenia pisma?
13. Wniesienie przez podatnika odwołania od decyzji – w jaki sposób? Jak dokumentacje
w sprawie przekazuje organ podatkowy do organu odwoławczego?
14. Doręczanie pism w okresie przejściowym
Pobierz program szkolenia: 28.05 program szkolenia.pdf
Szczegóły organizacyjne
Termin: 28.05.2024
Godziny: 10:00 – 13:00
Cena: 299 zł/os. - cena ostateczna
Szkolenie odbędzie się za pośrednictwem platformy do szkoleń online: Myonconferenc
Webinar obejmuje moduły pytań i odpowiedzi!
Więcej szczegółów do pobrania w ulotce.
✔ Cena zawiera:
- dostęp do platformy w czasie realizacji szkolenia,
- zaświadczenie o ukończonym szkoleniu
- autorskie materiały szkoleniowe (w formie pdf – przesłane mailem w dniu szkolenia).
✔ Sposób zapłaty:
- faktura z 7-dniowym terminem zapłaty zostanie wysłana na podany w zgłoszeniu adres e-mail po szkoleniu.
Każdy uczestnik, dzień przed szkoleniem otrzyma link do platformy webinarowej wraz z instrukcją postępowania. Podczas szkolenia uczestnicy widzą prelegenta, prezentacje na tablicy oraz mają dostęp do czatu, na którym mogą zadawać pytania. Wymagania techniczne: dostęp do Internetu i komputer z głośnikiem.
Organizator szkolenia oświadcza, że cała treść szkolenia (w tym materiały) dostępna po zalogowaniu do platformy jest przedmiotem praw autorskich. Zakazuje się nagrywania, kopiowania, powielania, robienia zdjęć oraz dalszego przekazywania treści bez zgody właściciela praw autorskich
Formularz zgłoszeniowy na szkolenie
Aby zagwarantować płynny proces rejestracji i organizacji szkolenia, prosimy o podanie bezpośredniego adresu e-mail oraz numeru telefonu osoby zgłaszanej. Dzięki tym danym będziemy w stanie skutecznie się komunikować i sprawnie przekazywać aktualizacje i istotne informacje dotyczące szkolenia.
Rejestracja kończy się 2024-05-28 10:00Pobierz formularz rejestracji: 28.05 formularz.pdf