(szkolenie online) Raportowanie schematów podatkowych (MDR) od 1 lipca 2023

Miejsce szkolenia:



Kontakt z nami: ece@eceszkolenia; (12) 66-15-335 (336)

baner do maila szablon 3

W związku z odwołaniem stanu zagrożenia epidemicznego od 1 lipca 2023 r. powraca obowiązek bieżącego zgłaszania schematów podatkowych. Podatnicy, doradcy podatkowi oraz księgowi w okresie pandemii nie musieli wywiązywać się z obowiązku przekazywania informacji o schematach podatkowych innych niż transgraniczne. Jednakże wszystkie zaległe schematy z okresu pandemii powinny zostać zgłoszone w sierpniu 2023 roku. Nowe zgłoszenia, dotyczące schematów podatkowych, które pojawiły się już po odwołaniu stanu zagrożenia epidemicznego podlegają zgłoszeniu na bieżąco. Konieczne staje się zatem uzyskanie wiedzy na temat zasad identyfikowania oraz raportowania schematów podatkowych.

Cel szkolenia:

Celem jest prezentacja obowiązków dotyczących identyfikacji i raportowania schematów podatkowych po zmianach obowiązujących od 1 lipca 2023 r. związanych z odwołaniem stanu zagrożenia epidemicznego na terenie Polski. W trakcie szkolenia zostaną przedstawione przykłady schematów podatkowych, jak również proces ich raportowania. Prowadzący omówi również terminy, w których podatnicy, doradcy podatkowi oraz księgowi powinni przekazywać Szefowi Krajowej Administracji Skarbowej informacje o schematach podatkowych.

 

Prowadzący: Kacper Sołoniewicz - Adwokat, doradca podatkowy. Właściciel kancelarii prawno-podatkowej zs. w Łodzi. Specjalizuje się w prawie podatkowym, w szczególności podatkach CIT, PIT i VAT, prawie handlowym oraz prawie karnym skarbowym i karnym gospodarczym. Posiada bogate doświadczenie w doradztwie podatkowym na rzecz podmiotów gospodarczych z udziałem jednostek samorządu terytorialnego i Skarbu Państwa. Autor wielu publikacji z zakresu prawa podatkowego. Prelegent na szkoleniach z zakresu prawa podatkowego, prawa handlowego oraz prawa karnego skarbowego.

Termin: 17.07.2023, godz. 9:00 – 14:00

Koszt uczestnictwa: 399 zł + 23% VAT/os.

Cena obejmuje:

szkolenie online na żywo

autorskie materiały szkoleniowe (w formie pdf – przesłane mailem w dniu szkolenia)

imienne zaświadczenie uczestnictwa.

Program szkolenia

1. Czym są schematy podatkowe i dlaczego należy je zgłaszać?

• Dlaczego wprowadzono przepisy o schematach podatkowych?
• Czy należy bać się konsekwencji zgłoszenia schematu podatkowego?

2. Odwołanie stanu zagrożenia epidemicznego i jego wpływ na obowiązki związane z raportowaniem schematów podatkowych

• Zasady zawieszenia obowiązku raportowania schematów podatkowych na czas trwania pandemii Covid-19.
• Wpływ odwołania stanu zagrożenia epidemicznego na obowiązki raportowania schematów podatkowych.
• Terminy przekazywania informacji o schematach podatkowych obowiązujące po 1 lipca 2023 r.

3. Kwalifikowany korzystający

• Status kwalifikowanego korzystającego i jego wpływ na obowiązki związane raportowaniem schematów podatkowych.
• Czy podatnicy posiadający status kwalifikowanego korzystającego mają obowiązek wdrożenia Procedur wewnętrznych MDR?

4. Jak zidentyfikować schemat podatkowy?

• Definicja schematu podatkowego.
• Rodzaje schematów podatkowych.
• Kryterium głównej korzyści.
• Ogólne cechy rozpoznawcze.
• Szczególne cechy rozpoznawcze.
• Inne szczególne cechy rozpoznawcze.

5. Przykłady schematów podatkowych

• Restrukturyzacje spółek.
• Leasing.
• Samozatrudnienie.
• Zbycie przedsiębiorstwa lub ZCP.
• Pożyczki.
• Transakcje z podmiotami z rajów podatkowych.
• Sprzedaż za „symboliczną złotówkę”.
• Zmiana wysokości stawek amortyzacyjnych.
• Korzystanie z ulg, preferencji oraz zwolnień podatkowych.
• Inne.

6. Podmioty zobowiązane do raportowania schematów podatkowych

• Promotor.
• Korzystający.
• Wspomagający.

7. Rola biura rachunkowego / księgowego w procesie raportowania schematów podatkowych.

• Księgowy – promotor czy wspomagający?
• Jakie kroki powinien powziąć księgowy w celu uniknięcia odpowiedzialności za niezgłoszenie schematu podatkowego?

8. Procedury wewnętrzne

• Kto musi wdrożyć procedury wewnętrzne dot. raportowania schematów podatkowych?
• Co powinny zawierać procedury wewnętrzne?
• Sankcje finansowe za brak wdrożenia procedur (nawet do 10 mln zł).
• W jaki sposób wdrażać i stosować procedury, aby uniknąć sankcji?

9. Terminy do przekazywania informacji o schematach podatkowych

10. Proces raportowania schematu podatkowego

• Zasady korzystania z aplikacji Ministerstwa Finansów do raportowania schematów podatkowych.
• Jak wypełnić formularze MDR-1 oraz MDR-3?
• Przykłady zgłoszonych schematów podatkowych.

11. Odpowiedzialność karna za niezgłoszenie schematu podatkowego

• Przesłanki odpowiedzialności karnej podatnika, księgowego, doradcy podatkowego.
• Rodzaje kar nakładanych za niezgłoszenie schematu podatkowego.
• Co zrobić, aby wyłączyć ryzyko odpowiedzialności karnej w przypadku niezgłoszenia schematu podatkowego.
• W jaki sposób zabezpieczyć się przed sankcjami?

Pobierz program szkolenia: 17.07 MDR program.pdf

Szczegóły organizacyjne

Termin: 17.07.2023, godz. 9:00 – 14:00

Koszt uczestnictwa: 399 zł + 23% VAT/os.

Cena obejmuje: szkolenie online na żywo, autorskie materiały szkoleniowe (w formie pdf – przesłane mailem w dniu szkolenia), imienne zaświadczenie uczestnictwa.

Formularz zgłoszeniowy na szkolenie

Aby zagwarantować płynny proces rejestracji i organizacji szkolenia, prosimy o podanie bezpośredniego adresu e-mail oraz numeru telefonu osoby zgłaszanej. Dzięki tym danym będziemy w stanie skutecznie się komunikować i sprawnie przekazywać aktualizacje i istotne informacje dotyczące szkolenia.

Rejestracja zamknięta

Pobierz formularz rejestracji: 17.07 MDR formularz.pdf


Inne szkolenia tego prowadzącego:


Kliknij tutaj żeby zobaczyć więcej szkoleń.

OPINIE UCZESTNIKÓW

Nie odpowiada Ci termin tego szkolenia, zapisz się na listę oczekujących na kolejny termin!

Podaj poprawny e-email

Pola oznaczone gwiazdką* są wymagane

O nas

Nasza firma specjalizuje się w szkoleniach dla różnych podmiotów prawa. Oprócz zagadnień związanych z podatkiem VAT przeprowadzamy szkolenia także z zakresu PDOP, rachunkowości, środków trwałych, PDOF, prawa pracy, a także dla działów kadrowo-płacowych. Jesteśmy elastyczni, reagujemy na potrzeby Klienta, proponując mu możliwie najlepsze rozwiązania. Współpracujemy z zespołem ekspertów w swoich dziedzinach; ich wiedza i doświadczenie to sukces naszych Klientów.

Dane kontaktowe

ul. Pachońskiego 9, 31-223 Kraków NIP: 945-20-17-156
tel. (12) 66-15-335
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Adresy do naszych mediów społecznościowych:

Facebook

Linkedin

Youtube