Szkolenie online: Schematy podatkowe w praktyce w Spółdzielniach Mieszkaniowych po 1 lipca 2023 roku

Miejsce szkolenia:



Kontakt z nami: tel: 12-661-53-35 e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Celem szkolenia jest prezentacja obowiązków Spółdzielni Mieszkaniowych dotyczących identyfikacji i raportowania schematów podatkowych po zmianach zaplanowanych na 1 lipca 2023 r. związanych z odwołaniem stanu zagrożenia epidemicznego na terenie Polski. W trakcie szkolenia zostaną przedstawione przykłady schematów podatkowych, które najczęściej występują w Spółdzielniach Mieszkaniowych, jak również proces ich raportowania. Prowadzący omówi również terminy, w których Spółdzielnie Mieszkaniowe powinny przekazywać Szefowi Krajowej Administracji Skarbowej informacje o schematach podatkowych po zmianach związanych z odwołaniem stanu zagrożenia epidemicznego. Przedstawione zostaną również szczegółowo skutki uzyskania przez Spółdzielnię Mieszkaniową statusu kwalifikowanego korzystającego w kontekście obowiązku raportowania schematów podatkowych.

Prelegent: Kacper Sołoniewicz, adwokat, doradca podatkowy. Właściciel kancelarii prawno-podatkowej zs. w Łodzi. Specjalizuje się w prawie podatkowym, w szczególności podatkach CIT i PIT, prawie handlowym oraz prawie karnym skarbowym i karnym gospodarczym. Posiada bogate doświadczenie w doradztwie podatkowym na rzecz podmiotów gospodarczych z udziałem jednostek samorządu terytorialnego i Skarbu Państwa. Autor wielu publikacji z zakresu prawa podatkowego. Prelegent na szkoleniach z zakresu prawa podatkowego, prawa handlowego oraz prawa karnego skarbowego. Wykładowca w ramach studiów podyplomowych na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego.

Termin do wyboru: 11.07.2023 lub 08.08.2023,  godz. 09.00 – 13.30

Cena: 349 zł (cena ostateczna)

Za każdy dodatkowy dostęp otrzymujecie Państwo 50% rabatu!!!

Program szkolenia

Opis szkolenia:

Celem szkolenia jest prezentacja obowiązków Spółdzielni Mieszkaniowych dotyczących identyfikacji i raportowania schematów podatkowych po zmianach zaplanowanych na 1 lipca 2023 r. związanych z odwołaniem stanu zagrożenia epidemicznego na terenie Polski. W trakcie szkolenia zostaną przedstawione przykłady schematów podatkowych, które najczęściej występują w Spółdzielniach Mieszkaniowych, jak również proces ich raportowania. Prowadzący omówi również terminy, w których Spółdzielnie Mieszkaniowe powinny przekazywać Szefowi Krajowej Administracji Skarbowej informacje o schematach podatkowych po zmianach związanych z odwołaniem stanu zagrożenia epidemicznego. Przedstawione zostaną również szczegółowo skutki uzyskania przez Spółdzielnię Mieszkaniową statusu kwalifikowanego korzystającego w kontekście obowiązku raportowania schematów podatkowych.

Schematy podatkowe w Spółdzielniach Mieszkaniowych po 1 lipca 2023 r.

  1. Czym są schematy podatkowe i dlaczego Spółdzielnie Mieszkaniowe muszą być przygotowane na wystąpienie schematu podatkowego?
    • Dlaczego wprowadzono przepisy o schematach podatkowych?
    • Co zamierza osiągnąć Ministerstwo Finansów dzięki schematom podatkowym?
    • Czy w Spółdzielniach Mieszkaniowych występują schematy podatkowe?
    • Czy Spółdzielnia Mieszkaniowa powinna raportować schematy podatkowe?
    • Co czeka Spółdzielnię Mieszkaniową, która zgłosi schemat podatkowy?
    • Czy korzystanie z usług doradcy podatkowego/radcy prawnego oznacza, że Spółdzielnia Mieszkaniowa musi zgłaszać schematy podatkowe?
  1. Odwołanie stanu zagrożenia epidemicznego i jego wpływ na obowiązki związane z raportowaniem schematów podatkowych
    • Zasady zawieszenia obowiązku raportowania schematów podatkowych na czas trwania pandemii Covid-19.
    • Wpływ odwołania stanu zagrożenia epidemicznego na obowiązki raportowania schematów podatkowych przez Spółdzielnie Mieszkaniowe.
    • Terminy przekazywania informacji o schematach podatkowych przez Spółdzielnie Mieszkaniowe obowiązujące po 1 lipca 2023 r.
  1. Kwalifikowany korzystający
    • Status kwalifikowanego korzystającego i jego wpływ na obowiązki związane raportowaniem schematów podatkowych.
    • Czy Spółdzielnie Mieszkaniowe posiadające status kwalifikowanego korzystającego mają obowiązek wdrożenia Procedur wewnętrznych MDR?
  1. Obszary ryzyka wystąpienia schematów podatkowych w Spółdzielniach Mieszkaniowych
  • Samozatrudnienie – czy współpraca z osobami prowadzącymi jednoosobowe działalności gospodarcze (np. konserwatorzy) może rodzić obowiązek zgłoszenia schematu podatkowego?
  • Równoległa praca na etacie i wykonywanie usług w ramach działalności gospodarczej na rzecz Spółdzielni.
  • Umowy cywilnoprawne zawierane z pracownikami.
  • Sprzedaż za „symboliczną złotówkę”.
  • Zmiana przeznaczenia środka trwałego.
  • Obniżenie wysokości stawek amortyzacyjnych.
  1. Ocena możliwości kwalifikacji jako schematu podatkowego ulg podatkowych i zwolnień
  • Podwyższenia kwoty wolnej i progu podatkowego.
  • PIT-0 dla seniora.
  • PIT-0 dla rodzin 4+.
  • PIT-0 dla osób powracających do kraju.
  1. Czy za schemat podatkowy należy uznać:
    • Zwolnienie z CIT dochodu dotyczącego gospodarki zasobami mieszkaniowymi?
    • Zwolnienie z VAT należności czynszowych?
    • Zmianę wysokości stawek amortyzacyjnych?
    • Uproszczone zaliczki na podatek dochodowy?
    • Zatrudnienie emerytowanego pracownika?
  1. Procedury wewnętrzne w Spółdzielniach Mieszkowych.
    • Czy Spółdzielnia Mieszkaniowa musi wdrożyć procedury wewnętrzne dot. raportowania schematów podatkowych?
    • Co powinny zawierać procedury wewnętrzne w Spółdzielni Mieszkaniowej?
    • Sankcje finansowe za brak wdrożenia procedur (nawet do 10 mln zł).
    • W jaki sposób wdrażać i stosować procedury, aby uniknąć sankcji?
  1. Odpowiedzialność karna za brak raportowania schematów podatkowych oraz brak wdrożenia procedur wewnętrznych
    • Kto może zostać skazany za niezgłoszenie schematu podatkowego oraz niewdrożenie procedur wewnętrznych (m.in. członkowie zarządu, główny księgowy, wybrani pracownicy).
    • Podwyższenie od 2023 roku maksymalnego limitu grzywny za przestępstwo nieraportowania schematów podatkowych oraz brak wdrożenia procedury wewnętrznej.
    • W jaki sposób zabezpieczyć się przed sankcjami?
  2. Pytania i odpowiedzi.
 

 

 

Pobierz program szkolenia: 11.07 lub 08.08 Schematy podatkowe oferta.pdf

Szczegóły organizacyjne

Termin do wyboru: 11.07.2023 lub 08.08.2023,  godz. 09.00 – 13.30

Cena: 349 zł (cena ostateczna)

Za każdy dodatkowy dostęp otrzymujecie Państwo 50% rabatu!!!

Szkolenie odbędzie się za pośrednictwem platformy do szkoleń online: MyOwnConference

☛ Cena zawiera:

  • dostęp do platformy w czasie realizacji szkolenia,
  • zaświadczenie o ukończonym szkoleniu 
  • autorskie materiały szkoleniowe (w formie pdf – przesłane mailem w dniu szkolenia).

 Sposób zapłaty:

  • faktura z 7-dniowym terminem zapłaty zostanie wysłana na podany w zgłoszeniu adres e-mail po szkoleniu.

Każdy uczestnik, dzień przed szkoleniem otrzyma link do platformy webinarowej wraz z instrukcją postępowania.
Podczas szkolenia uczestnicy widzą prelegenta, prezentacje na tablicy oraz mają dostęp do czatu, na którym mogą zadawać pytania.
Wymagania techniczne: dostęp do Internetu i komputer z głośnikiem.

Więcej szczegółów do pobrania w ulotce.

 

Formularz zgłoszeniowy na szkolenie

Aby zagwarantować płynny proces rejestracji i organizacji szkolenia, prosimy o podanie bezpośredniego adresu e-mail oraz numeru telefonu osoby zgłaszanej. Dzięki tym danym będziemy w stanie skutecznie się komunikować i sprawnie przekazywać aktualizacje i istotne informacje dotyczące szkolenia.

Rejestracja zamknięta

Pobierz formularz rejestracji: 11.07 lub 08.08 Schematy podatkowe formularz.pdf


Inne szkolenia tego prowadzącego:


Kliknij tutaj żeby zobaczyć więcej szkoleń.

OPINIE UCZESTNIKÓW

Nie odpowiada Ci termin tego szkolenia, zapisz się na listę oczekujących na kolejny termin!

Podaj poprawny e-email

Pola oznaczone gwiazdką* są wymagane

O nas

Nasza firma specjalizuje się w szkoleniach dla różnych podmiotów prawa. Oprócz zagadnień związanych z podatkiem VAT przeprowadzamy szkolenia także z zakresu PDOP, rachunkowości, środków trwałych, PDOF, prawa pracy, a także dla działów kadrowo-płacowych. Jesteśmy elastyczni, reagujemy na potrzeby Klienta, proponując mu możliwie najlepsze rozwiązania. Współpracujemy z zespołem ekspertów w swoich dziedzinach; ich wiedza i doświadczenie to sukces naszych Klientów.

Dane kontaktowe

ul. Pachońskiego 9, 31-223 Kraków NIP: 945-20-17-156
tel. (12) 66-15-335
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Adresy do naszych mediów społecznościowych:

Facebook

Linkedin

Youtube