Szkolenie online: Cyfrowa Książka Obiektu Budowlanego w praktyce
Termin szkolenia: 08/07/2025 | 09:00 - 15:00
Trener: Michał Substyk
Typ szkolenia: Online
Pobierz program szkolenia: 08.07.25 CKOB w praktyce.pdf
Pobierz formularz rejestracji: formularz.pdf
Miejsce szkolenia:
,
Kontakt z nami: tel.: (12) 66-15-335, e-mail:
✴️ Czy wiesz:
• co nowego w prowadzeniu książki obiektu budowlanego wprowadziła nowelizacja ustawy Prawo budowlane?
• od kiedy obowiązuje cyfrowa książka obiektu budowlanego (c-KOB)?
• jak zakłada się i prowadzi cyfrową KOB?
• gdzie rejestrować przeglądy i kontrole instalacji elektrycznych, gaśnic, hydrantów - czy wszystkie muszą być uwzględnione w KOB?
• kto może dokonywać wpisów w KOB?
• czy trzeba będzie robić inwentaryzację posiadanej dokumentacji?
• w jaki sposób dokumentować w KOB poszczególne etapy remontów oraz innych robót budowlanych?
• do kiedy można jeszcze prowadzić papierową KOB na dotychczasowych zasadach?
✴️ Cel szkolenia:
Szkolenie jest praktycznym warsztatem prowadzenia cyfrowej książki obiektu budowlanego.
Uczestnikom szkolenia zostaną przedstawione:
• podstawowe nowe wymagania dotyczące prowadzenia KOB,
• nowe obowiązki właściciela lub zarządcy, w tym obowiązek wyznaczenia osoby fizycznej do prowadzenia c-KOB
• przerzucenie obowiązku rejestrowania kontroli w c-KOB na osoby wykonujące kontrole,
• nowe terminy w wypełnianiu c-KOB,
• zawężony zakres wprowadzania danych do c-KOB,
• zasady zakładania i prowadzenia c-KOB, krok po kroku, z przykładami i z omówieniem studium różnych przypadków.
✴️ Korzyści:
• Uczestnicy dowiedzą się jakie zmiany w prowadzeniu KOB wprowadziła nowelizacja ustawy Prawo budowlane.
• Powiemy do kiedy prowadzimy KOB na dotychczasowych zasadach, a od kiedy wyłącznie cyfrową KOB (c-KOB).
• Wyposażymy Państwa w praktyczną wiedzę, jaką dokumentacje obiektu należy skompletować i rejestrować w KOB i c-KOB.
• Pokażemy jak strona po stronie (ekran po ekranie) założyć i prowadzić c-KOB
• Dzięki indywidualnym konsultacjom z ekspertem uzyskają Państwo odpowiedzi na wszystkie nurtujące pytania podczas prowadzenia KOB.
✴️ Adresaci:
Szkolenie skierowane jest do:
1. zarządców budynków,
2. administratorów nieruchomości,
3. właścicieli obiektów i budowli (hal, magazynów)
4. działów technicznych, administracyjnych w firmach produkcyjnych i usługowych.
Termin:
- 08.07.2025
Godziny: 9.00 – 15.00
Koszt: 299+ 23% Vat
Webinar obejmuje moduły pytań i odpowiedzi!
Wykładowca: Michał Substyk Ekspert w zakresie zarządzania nieruchomościami, specjalizujący się w zagadnieniach związanych z prowadzaniem remontów, rozbudów i rewitalizacji obiektów budowlanych. Jest związany z nieruchomościami od 30 lat. Był przewodniczym rady nadzorczej WSMB ATENA, realizującej szereg własnych inwestycji mieszkaniowych, później przez wiele lat pracował na wyższych stanowiskach kierowniczych w firmach deweloperskich J.W. Construction Holding S.A. i Budner S.A., gdzie uczestniczył i prowadził realizację projektów deweloperskich, wprowadzał system zarządzania ISO 9001 oraz SAP, zarządzał wybudowanymi przez deweloperów nieruchomościami. Od 2009 założył i kierował firmami działającymi w zakresie zarządzania nieruchomościami oraz w zakresie prowadzania szkoleń i kursów.
W zakresie zarządzania nieruchomościami specjalizuje się w działalności zajmującej się zarządzaniem nieruchomościami logistycznymi, komercyjnymi i produkcyjnymi, oraz nieruchomościami wymagającymi prowadzenia inwestycji takich jak rewitalizacje obiektów zabytkowych, remonty, modernizacje, w tym termomodernizacje i rozbudowy.
Swoją wiedzę zawodową i doświadczenie menedżerskie wykorzystuje w prowadzonych szkoleniach z zakresu zarządzania nieruchomościami oraz prowadzenia inwestycji budowlanych. Prowadzi szkolenia i kursy nie tylko dla zarządców i administrator nieruchomości, ale także dla inwestorów, właścicieli obiektów budowlany, a także dla pracowników urzędów.
Jest członkiem honorowym Stowarzyszenia Przedsiębiorczości w Nieruchomościach, członkiem zwykłym Stowarzyszenia Zarządców Nieruchomości „Warecka”, był członkiem Komisji Odpowiedzialności Zawodowej zarządców nieruchomości. Jest autorem licznych publikacji, w tym książkowych związanych z zarządzaniem i utrzymaniem obiektów budowlanych, prowadzeniem książki obiektu budowlanego, rozliczaniem mediów, prowadzeniem finansów we wspólnotach i spółdzielniach mieszkaniowych. Jest licencjonowanym zarządcą nieruchomości, posiada licencję Nr 7687, uzyskaną w roku 2001.
Program szkolenia
Program:
Moduł I – Nowe przepisy dotyczące prowadzenia KOB w ustawie Prawo budowlane:
1 Od kiedy obowiązuje c-KOB – przepisy przejściowe:
1.1 do kiedy możemy jeszcze prowadzić „stare” książki obiektu budowlanego,
1.2 od kiedy możemy już „przejść” na c-KOB,
1.3 do kiedy musimy „przejść” na c-KOB
2 Dla jakich obiektów prowadzimy KOB
3 Dla jakich obiektów nie prowadzi się KOB
4 Interesariusze, czyli:
4.1 kto to jest interesariusz i jak stać się interesariuszem – czyli założenie konta w systemie c-KOB,
4.2 kto może założyć c-KOB
4.3 kto nadzoruje prowadzenie c-KOB,
4.4 kto wypełnia c-KOB,
4.5 ilu może być interesariuszy i czy można łączyć funkcje,
5 Jakie wpisy dokonuje się w c-KOB i kto je dokonuje:
5.1 wpisy dotyczące okresowych kontroli:
5.1.1 elementów budowlanych,
5.1.2 instalacji gazowych,
5.1.3 przewodów kominowych,
5.1.4 instalacji elektrycznych i piorunochronnych,
5.2 rejestracja ekspertyz i opinii technicznych
5.3 wpisy dotyczące przeglądów, konserwacji i napraw sprzętu p.poż.,
5.4 wpisy dotyczące wszelkich prac i robót budowlanych wykonywanych na obiekcie
5.5 wpisy dotyczące katastrof budowlanych,
5.6 rejestracja dokumentów urzędowych związanych z obiektem budowlanym.
6 Jakie są terminy dokonywania wpisów do c-KOB
7 Czy można usunąć lub skorygować dane wprowadzone do c-KOB
8 Zasady przydzielania i pozbawiania dostępu do c-KOB
8.1 obowiązki prowadzącego c-KOB
8.2 obowiązki wykonawcy kontroli
9 Kary dla poszczególnych interesariuszy za nieprzestrzeganie przepisów związanych z KOB.
Moduł II – Nowe rozporządzenie w sprawie c-KOB:
1. Zawartość c-KOB
2. Co należy wpisać do poszczególnych nowych tablic w c-KOB
3. Jak prowadzić KOB w formie papierowej
4. Zasady dokonywania wpisów i poprawek wpisów
5. Zasady zamykania „starej” KOB i przechodzenia na nową c-KOB
6. Dodawanie załączników do c-KOB.
Moduł III. Ćwiczenia on line na rzeczywistym systemie c-KOB– demo zakładania i wypełniania c-KOB:
1 założenie konta w c-KOB i logowanie
2 powiadomienia,
3 profil użytkownika
4 symulacja założenia c-KOB
5 wpisy do poszczególnych tablic – co zawierają i jak je dokonać,
6 zarządzanie interesariuszami – dodawanie, odbieranie dostępu, dostęp czasowy,
7 informacje o obiekcie budowlanym i ich uzupełnianie:
7.1 archiwum dokumentacji obiektu budowlanego
8 dane właściciela lub zarządcy obiektu budowlanego,
9 przekazanie dostępu do c-KOB, lub rezygnacja z pełnienia funkcji interesariusza,
10 zamkniecie c-KOB:
10.1 kiedy i w jakich sytuacjach,
10.2 czym skutkuje zamknięcie c-KOB,
11 wydruk cKOB i jej poszczególnych części – pliki PDF i wydruk papierowy
12 raporty i logi
13 przeglądanie cKOB i rejestrów – filtry i ich zawartość.
Moduł IV – Źródła przydatnych informacji o c-KOB i zasadach jej prowadzenia oraz aplikacja na telefon
1. Panel „Dowiedz się więcej”
2. FAQ i i inne często zadawane pytania
3. Instrukcje dla użytkowników c-KOB
4. Filmy instruktażowe
5. Aplikacja na telefon (smartfon).
Moduł V Sesja pytań i odpowiedzi
Pobierz program szkolenia: 08.07.25 CKOB w praktyce.pdf
Szczegóły organizacyjne
Termin:
- 08.07.2025
Godziny: 9.00 – 15.00
Koszt: 299+ 23% Vat
Webinar obejmuje moduły pytań i odpowiedzi!
Więcej szczegółów do pobrania w ulotce.
✔ Cena zawiera:
- dostęp do platformy w czasie realizacji szkolenia,
- zaświadczenie o ukończonym szkoleniu
- autorskie materiały szkoleniowe (w formie pdf – przesłane mailem w dniu szkolenia).
✔ Sposób zapłaty:
- faktura z 7-dniowym terminem zapłaty zostanie wysłana na podany w zgłoszeniu adres e-mail po szkoleniu.
Każdy uczestnik, dzień przed szkoleniem otrzyma link do platformy webinarowej wraz z instrukcją postępowania. Podczas szkolenia uczestnicy widzą prelegenta, prezentacje na tablicy oraz mają dostęp do czatu, na którym mogą zadawać pytania. Wymagania techniczne: dostęp do Internetu i komputer z głośnikiem.
Formularz zgłoszeniowy na szkolenie
Aby zagwarantować płynny proces rejestracji i organizacji szkolenia, prosimy o podanie bezpośredniego adresu e-mail oraz numeru telefonu osoby zgłaszanej. Dzięki tym danym będziemy w stanie skutecznie się komunikować i sprawnie przekazywać aktualizacje i istotne informacje dotyczące szkolenia.
Pobierz formularz rejestracji: formularz.pdf
Inne szkolenia tego prowadzącego:
Kliknij tutaj żeby zobaczyć więcej szkoleń.