Szkolenie online: Korekta listy płac, rozliczenia z ZUS i US z uwzględnieniem zmian podatkowych od 2023 r

Miejsce szkolenia:



Kontakt z nami: tel.: (12) 66-15-335, e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

AR baner1

W terminie do 1 stycznia 2024 r. Płatnicy składek mają obowiązek złożenia korekt dokumentów do ZUS-u za okres do grudnia 2021 r. Po tym okresie ZUS nie przyjmie korekt od płatnika.

Dlatego każdy płatnik składek powinien zweryfikować dokumenty rozliczeniowe, które przekazał do ZUS.za okresy od stycznia 1999 do grudnia 2021 r. Korektę tych dokumentów będzie można przekazać najpóźniej 1 stycznia 2024 r. Natomiast za okres od 1 stycznia 2022 r. – termin ten to 5 lat od terminu płatności składek za dany miesiąc kalendarzowy.

Szkolenie ma charakter warsztatowy. 

✴️ Dlaczego warto wziąć udział:

  • Doświadczony prelegent
  • Praktyczny charakter
  • Rozwiązywanie realnych problemów 
  • Wykład interaktywny

✴️ Adresaci:

  • Praktycy stawiający pierwsze kroki zawodowe
  • Pracownicy działóww HR oraz kadrowo-płacowych
  • Osoby prowadzące własną działalność gospodarczą i zatrudniające pracowników
  • Kadra kierownicza
  • Osoby zainteresowane poszerzeniem posiadanej już wiedzy
  • Pracownicy działów finansowo – księgowych, którzy chcą rozszerzyć wiedzę z zakresu dokonywania potrąceń na liście płac

 

Termin: 13.12.2023

Godziny: 9.00 – 14.30

Cena: 399 zł + VAT/os.

Szkolenie odbędzie się za pośrednictwem platformy do szkoleń online: ClickMeeting

Webinar moduły pytań i odpowiedzi! 

Prelegent:  Andrzej Radzisław - Ekspert w zakresie ubezpieczeń społecznych, wykładowca, trener, uczestnik kongresów i sympozjów. Szkoleniowiec z wieloletnim doświadczeniem w przeprowadzaniu szkoleń dla służb kadrowo-płacowych również dla pracowników Oddziałów ZUS. Posiada bogatą praktykę w przeprowadzaniu szkoleń z obszaru ubezpieczeń społecznych. Był przez 15 lat zatrudniony w Centrali ZUS – Departamencie Ubezpieczeń i Składek, gdzie brał udział w opiniowaniu aktów prawnych związanych z ubezpieczeniami oraz analizował wydawane przez ZUS interpretacje w zakresie ich zgodności z przepisami, kontrolował jednostki terenowe ZUS Ceniony Autor i współautor poradników i wyjaśnień przepisów kierowanych do jednostek terenowych ZUS. Publikuje na łamach czasopism wydawnictw branżowych m.in. Rzeczpospolitej, Gazety Prawnej, w wydawnictwie GOFIN, WiP oraz C.H. BECK.

Program szkolenia

W terminie do 1 stycznia 2024 r. Płatnicy składek mają obowiązek złożenia korekt dokumentów do ZUS-u za okres do grudnia 2021 r. Po tym okresie ZUS nie przyjmie korekt od płatnika.

Dlatego każdy płatnik składek powinien zweryfikować dokumenty rozliczeniowe, które przekazał do ZUS.za okresy od stycznia 1999 do grudnia 2021 r. Korektę tych dokumentów będzie można przekazać najpóźniej 1 stycznia 2024 r. Natomiast za okres od 1 stycznia 2022 r. – termin ten to 5 lat od terminu płatności składek za dany miesiąc kalendarzowy.

Podczas szkolenia przedstawione zostaną najczęściej występujące przyczyny składania korekt takie jak:
- nadpłata wynagrodzenia dla pracownika,
- wypłata wynagrodzenia chorobowego zamiast zasiłku chorobowego (wypadkowego),
- korekta w przypadku przekroczenia 30-krotności,
- korekta w przypadku wydania decyzji, że pracownik nie podlega ubezpieczeniom
- korekta w przypadku uznania, umowy zlecenia za umowę o pracę
- korekta w przypadku uznania umowy o dzieło za umowę zlecenie
- korekta w przypadku wypłacenia zawyżonego zasiłku
- korekta w przypadku błędnego rozliczania składek za zleceniobiorcę – nadpłata niedopłata
- korekta w przypadku uznania, że umowa zlecenia była wykonywana na rzecz własnego pracodawcy
- konsekwencje korekt za okres do XII 2021 r. i ich wpływ na rozliczenia podatkowe.

Przedstawione zostaną także możliwości odzyskania zapłaconych składek od byłego pracownika/zleceniobiorcy oraz przekazane zostaną wskazówki praktyczne na co ma zwracać ma uwagę płatnik w rozliczeniach z ZUS-em oraz w relacjach z ubezpieczonym.

Zagadnienia przedstawiane na szkoleniu.

• rozliczenia podatkowe i składkowe przy nadpłacie wynagrodzenia związanego z chorobą pracownika.
• korekta listy płac przy długotrwałej chorobie.
• wpływ zwolnienia lekarskiego ZUS E-ZLA po wypłacie wynagrodzenia – jak skorygować nadpłacone wynagrodzenie z wynagrodzenia chorobowego, zasiłków z ubezpieczenia społecznego?
• korekta dokumentów w związku z wypłatą wynagrodzenia chorobowego zamiast zasiłku chorobowego.
• konsekwencje dla płatnika składek ZUS w przypadku błędnego ustalenia podstawy wymiaru zasiłków.
• konsekwencje podwyższenia wynagrodzenia z okresem wstecznym na podstawę wymiaru zasiłków.
• wyliczenia wysokości wynagrodzenia za przepracowaną część miesiąca – jak nie popełnić błędu, konsekwencje błędów,
• decyzja ZUS-u o niepodleganiu ubezpieczeniom społecznym pracownika (byłego pracownika) konsekwencje niezłożenia odwołania – analiza praktyczna
• umowa zlecenia i umowa o dzieło z własnym pracownikiem na rzecz własnego pracodawcy (korekta dokumentów z uwagi na uznanie umowy za wykonywaną na rzecz pracodawcy).
• II rozliczenie podatkowo składkowe w przypadku korygowania okresu do grudnia 2021 r.
• korekta za okres przedawniony – na co zwrócić uwagę
• rozliczanie umów zleceń
• błędne oświadczenie złożone przez ubezpieczonego.
• kalkulacja wynagrodzenia zleceniobiorcy, jak ustalić zasady wypłaty wynagrodzenia, aby nie ponosić dodatkowych kosztów w sytuacji, gdy okaże się, że zleceniobiorca podlega nie tylko ubezpieczeniu zdrowotnemu, ale także ubezpieczeniom społecznym,
• jak odzyskać składki od zleceniobiorcy,
• korekta rozliczeń z ZUS spowodowana błędnym opłaceniem składek za zleceniobiorcę.
• jak rozliczyć nadpłatę, niedopłatę składek jak złożyć korektę dokumentów składanych do ZUS
• przekroczenie 30-krotności podstawy wymiaru składek na ubezpieczenia emerytalne i rentowe
• obowiązki płatnika i ubezpieczonego
• konsekwencje złożenia błędnego oświadczenia przez ubezpieczonego
• ustalenie kwoty do zwrotu
• konsekwencje uznania umowy o dzieło za umowę zlecenia
• kiedy umowa o dzieło może zostać zakwestionowana
• jakich zapisów unikać przy zawieraniu umowy o dzieło
• jak złożyć korektę dokumentów rozliczeniowych do ZUS-u
• czy można odzyskać składki od ubezpieczonego
• co zrobić, aby odzyskać składki od ubezpieczonego
• korekta rozliczeń po uznaniu umowy o dzieło za zlecenie
• Konsekwencje podatkowe i składkowe sfinansowanie składek za ubezpieczonego i byłego ubezpieczonego – nowe stanowisko MF
• zwrot pracodawcy nadpłaconego wynagrodzenia przez pracownika i byłego pracownika
• korekta dokumentów rozliczeniowych w związku z uznaniem zdarzenia powodującego niezdolność do pracy za wypadek przy pracy
• korekta dokumentów w związku z wypłatą wynagrodzenia chorobowego zamiast zasiłku
• konsekwencje dla płatnika w przypadku błędnego ustalenia podstawy wymiaru zasiłków
• przedawnienie należności, a obowiązek składania korekty dokumentów do ZUS

Pobierz program szkolenia: 13.12 korekta listy płac.pdf

Szczegóły organizacyjne

Termin: 13.12.2023

Godziny: 9.00 – 14.30

Cena: 399 zł + VAT/os.

Szkolenie odbędzie się za pośrednictwem platformy do szkoleń online: ClickMeeting

Webinar moduły pytań i odpowiedzi! 

Więcej szczegółów do pobrania w ulotce.

✔ Cena zawiera:

  • dostęp do platformy w czasie realizacji szkolenia,
  • zaświadczenie o ukończonym szkoleniu 
  • autorskie materiały szkoleniowe (w formie pdf – przesłane mailem w dniu szkolenia).

✔ Sposób zapłaty:

  • faktura z 7-dniowym terminem zapłaty zostanie wysłana na podany w zgłoszeniu adres e-mail po szkoleniu.

Każdy uczestnik, dzień przed szkoleniem otrzyma link do platformy webinarowej wraz z instrukcją postępowania. Podczas szkolenia uczestnicy widzą prelegenta, prezentacje na tablicy oraz mają dostęp do czatu, na którym mogą zadawać pytania. Wymagania techniczne: dostęp do Internetu i komputer z głośnikiem.

 

Formularz zgłoszeniowy na szkolenie

Aby zagwarantować płynny proces rejestracji i organizacji szkolenia, prosimy o podanie bezpośredniego adresu e-mail oraz numeru telefonu osoby zgłaszanej. Dzięki tym danym będziemy w stanie skutecznie się komunikować i sprawnie przekazywać aktualizacje i istotne informacje dotyczące szkolenia.

Rejestracja zamknięta

Pobierz formularz rejestracji: formularz.pdf


OPINIE UCZESTNIKÓW

Nie odpowiada Ci termin tego szkolenia, zapisz się na listę oczekujących na kolejny termin!

Podaj poprawny e-email

Pola oznaczone gwiazdką* są wymagane

O nas

Nasza firma specjalizuje się w szkoleniach dla różnych podmiotów prawa. Oprócz zagadnień związanych z podatkiem VAT przeprowadzamy szkolenia także z zakresu PDOP, rachunkowości, środków trwałych, PDOF, prawa pracy, a także dla działów kadrowo-płacowych. Jesteśmy elastyczni, reagujemy na potrzeby Klienta, proponując mu możliwie najlepsze rozwiązania. Współpracujemy z zespołem ekspertów w swoich dziedzinach; ich wiedza i doświadczenie to sukces naszych Klientów.

Dane kontaktowe

ul. Pachońskiego 9, 31-223 Kraków NIP: 945-20-17-156
tel. (12) 66-15-335
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Adresy do naszych mediów społecznościowych:

Facebook

Linkedin

Youtube