[szkolenie dla Dyrektorów Finansowych] Strategiczne zarządzanie sferą podatkową w 2024 roku

Miejsce szkolenia:

Nosalowy Dwór Resort&SPA****
, Zakopane
Kontakt z nami: 12 66-15-335, Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Zarzadzanie Sfera Podatkowa

Dla kogo?

Szkolenie adresowane jest dla Dyrektorów Finansowych/CFO oraz Członków Zarządu ds. Finansowych.

Korzyści:

✓ rozwinięcie kompetencji zawodowych: poszerzenie wiedzy i umiejętności w obszarach związanych z finansami i zarządzaniem ryzykiem podatkowym.
✓ aktualizacja wiedzy: prześledzenie aktualnych zmian przepisów i najlepszych praktyk w dziedzinie finansów.
✓ wyższa konkurencyjność: posiadanie wykwalifikowanych dyrektorów finansowych może zwiększyć konkurencyjność firmy na rynku, zwłaszcza jeśli ci specjaliści potrafią dostosować strategie finansowe do zmieniających się warunków.
✓ zwiększenie efektywności: dzięki zdobytej wiedzy i umiejętnościom, dyrektorzy finansowi mogą przyczynić się do zwiększenia efektywności operacyjnej firmy i optymalizacji jej wyników finansowych.
✓ budowanie sieci kontaktów: spotkania z innymi dyrektorami finansowymi i ekspertami w dziedzinie finansów tworzą możliwość budowania cennych kontaktów, co może prowadzić do nowych okazji biznesowych i współpracy.

SZCZEGÓŁOWY PROGRAM I AGENDA

Prowadzący: Wojciech Safian

Założyciel i właściciel CURIA REGIS Doradztwo podatkowe, doradca podatkowy (nr wpisu 12 914). Doświadczenie zawodowe zdobywał w jednej z największych kancelarii doradztwa podatkowego w Polsce, gdzie - jako wicedyrektor poznańskiego biura - odpowiadał za nadzór nad realizacją zleceń dla stałych Klientów, przeprowadzanie i koordynowanie audytów podatkowych, reprezentowanie klientów przed organami podatkowymi oraz sądami administracyjnymi. Autor publikacji z zakresu prawa podatkowego oraz Polskiego Ładu, m.in. „Składka zdrowotna w biznesie w 2022 roku (ODDK, Gdańsk 2022), w „Biuletynie ISP”, „Doradcy podatkowym” oraz „Przeglądzie Orzecznictwa Podatkowego”. Współautor komentarza do ustawy VAT. Twórca kampanii „PO CO” (www.reorganizacje.pl). Uznany wykładowca, trener, szkoleniowiec.

Termin: 4 - 7.03.2024

Miejsce: NOSALOWY DWÓR RESORT & SPA****, Balzera 21d, Zakopane ( https://www.nosalowy-dwor.eu/ )

Koszt uczestnictwa:
3800 zł + 23% VAT/os.

Cena obejmuje:

autorskie materiały szkoleniowe w formie drukowanej
imienny certyfikat uczestnictwa
✓ nocleg w pokoju jednosobowym w hotelu NOSALOWY DWÓR RESORT & SPA****(Zakopane)
✓ pełne wyżywienie
✓ parking
+ BONUS: 30% rabatu dla firmy na wybrane szkolenie online z kategorii “PODATKI” + 30% rabatu dla firmy na wybrane szkolenie online z kategorii “KADRY I PŁACE”

Agenda

Szczegółowy program:

Dzień 1. Zarządzanie sferą podatkową: kluczowe zagadnienia o charakterze zarządczym

1.Dyrektor finansowy, a wiedza podatkowa:
1) zagadnienia podatkowe w codziennej pracy dyrektora finansowego,
2) zarządzanie podatkową wiedzą własną,
3) współpraca z Główną Księgową oraz z Działem Księgowości,
4) transfer informacji oraz transfer wiedzy wewnątrz organizacji jako klucz do pełnienia funkcji
dyrektora finansowego,
5) dyrektor finansowy, a zewnętrzny doradca podatkowy,
6) budowanie współpracy: Dyrektor Finansowy – Główna Księgowa – Doradca podatkowy

2.Zarządzanie ryzykiem/bezpieczeństwem podatkowym – narzędzia dostępne podatnikom:
1) optymalizacje podatkowe przedsiębiorstw,
2) klauzula GAAR – obejście/nadużycie prawa podatkowego,
3) formalizmy vs funkcjonalność rozwiązań – zmiana optyki podatkowej na przestrzeni lat,
4) opinie zabezpieczające,
5) interpretacje ogólne MF,
6) interpretacje indywidualne KIS,
7) wiążące informacje stawkowe (VAT).

3.Raportowanie schematów podatkowych – informacje ważne dla wszystkich podatników (MDR):
1) co to jest schemat podatkowy?
2) przesłanki identyfikacji schematów na przykładach,
3) schemat krajowy vs transgraniczny,
4) schemat indywidualny vs standaryzowany,
5) kto jest promotorem?
6) kto jest wspomagającym?
7) promotor wewnątrz organizacji – analiza,
8) zewnętrzny promotor,
9) obowiązek posiadania procedury raportowania schematów podatkowych,
10) obowiązek raportowania: promotor, wspomagający,
11) kwalifikowany korzystający,
12) raportowanie MDR, a klauzula GAAR.

4.Rodzaje spółek a sposób opodatkowania i efektywność podatkowa:
1) spółka cywilna,
2) spółka jawna,
3) spółka komandytowa w strukturze podstawowej i odwróconej,
4) spółka komandytowo-akcyjna,
5) spółka z o.o.,
6) spółka akcyjna i prosta spółka akcyjna.

5.Problematyka składki zdrowotnej i daniny solidarnościowej.

6. Firmy rodzinne – jakie formy organizacyjne optymalne funkcjonalnie i podatkowa?

7. Estoński CIT (ryczałt od dochodów spółek):
1) wprowadzenie do zagadnienia,
2) efektywność podatkowa w porównaniu do ogólnych zasad opodatkowania,
3) sp. z o.o. sp. k., a estoński CIT – co zrobić?
4) spółka cywilna, jasna, a estoński CIT – co zrobić?

Dzień 2. Zarządzanie ryzykiem/bezpieczeństwem podatkowym
– wybrane obszary wrażliwe.

1.Ceny transferowe:
1) rynkowe warunki transakcji – co to znaczy?
2) podmioty powiązane,
3) obowiązki dokumentacyjne,
4) obowiązki sprawozdawcze i raportowanie,
5) transakcje z podmiotami niepowiązanymi obligujące do sporządzenia dokumentacji,
6) kontrola cen transferowych – o co toczy się gra?

2.Minimalny podatek dochodowy:
1) wejście w życie i przygotowanie spółki do tego podatku,
2) podmioty wyłączone spod opodatkowania,
3) wskaźniki rentowności,
4) obliczanie minimalnego poziomu rentowności,
5) struktura spółki jako kluczowy element eliminacji ryzyka,
6) zarządzanie finansami w trakcie roku w świetle podatku minimalnego,
7) panel dyskusyjny.

3.Kredyty obrotowe, inwestycyjne, pożyczki, leasingi - koszty finansowania dłużnego:
1) Wyłączenie z kosztów niektórych wydatków związanych z finansowaniem zewnętrznym
2) czym są koszty finansowania dłużnego?
3) limit „ukosztowienia”,
4) jak odzyskać „wyłączone” koszty w przyszłości? – projektowanie finansowania

4.Komercjalizowanie powierzchni - podatek od budynków:
1) podatnicy podatku,
2) wynajem biurowca, magazynu, hali
3) wynajem części biurowca, części magazynu, części hali,
4) usługi magazynowania, a podatek
5) od czego i ile płacimy?
6) kompensacja z CIT.

5.Ryzyka w obszarze podatku VAT naliczonego:
1) transakcje z podmiotami powiązanymi generujące zwroty VATu – na co uważać projektując
finansowanie?
2) problematyka nierzetelnych kontrahentów,
3) faktury puste podmiotowe vs puste przedmiotowo,
4) wewnętrzne procedury weryfikacji kontrahentów – ich rola oraz skuteczność,
5) zwroty VAT w zarządzaniu płynnością finansową jednostki.

6.Wewnątrzwspólnotowe transakcje łańcuchowe:
1) stawka 0%,
2) wywóz towarów i dokumenty dokumentujące wywóz,
3) kiedy wywóz towaru to za mało? – identyfikowanie transakcji „ruchomej” w łańcuchu,
4) skutki błędnego rozliczenia uzależnione od pozycji spółki w łańcuchu dostaw,
5) ryzyko podatkowe:
a) „konsekwencja w błędzie,
b) skokowe wzrosty zwrotu VAT,
c) nowi podatnicy,
d) zainteresowanie oraz świadomość organów podatkowych.

Dzień 3. Pozycja, rola, funkcje działu księgowego z uwzględnieniem wdrożenia KSeF oraz sukcesja firmy.

1.Pozycja, rola, funkcje działu księgowego:
1) tradycyjna rola działu księgowego vs rzeczywistość,
2) dział księgowy – rola w łańcuchu informacji wewnątrz jednostki,
3) dział księgowy – rola w łańcuchu informacji z kontrahentami,
4) współpraca działu księgowego z działem zakupu oraz sprzedaży – podstawowe błędy,
5) wewnętrzne procedury w firmie dotyczące podatków: które są niezbędne, a które niepotrzebne?
6) budowanie działu księgowego ze wsparciem wewnętrznych procedur,
7) gdzie w tym wszystkim jest Główna Księgowa/Główny Księgowy?
8) zastępca/zastępczyni GK – narastający problem.

2.Działy księgowe w dobie KSeF:
1) podstawowa mechanika KSeF’u,
a) charakterystyka KSeF,
b) zakres transakcji objętych e-fakturowaniem,
c) faktura ustrukturyzowana - zakres informacji,
d) wystawianie, eksportowanie i pobieranie faktur,
2) procesy zachodzące w działach księgowych,
3) dział fakturowania,
4) wpływ KSeF na obieg informacji wewnątrz jednostki oraz na realizację zadań przez poszczególne komórki, w tym przez dział księgowości,
5) automatyzacja raportowania – czy aby na pewno?
6) jak dobrze się przygotować do wdrożenia KSeF w firmie:
a) doręczanie faktur dziś,
b)wewnętrzny „obieg” faktury,
c) korekta wewnętrznych zachowań jednostki i dostosowanie do KSeF,
d) zarządzenia upoważnieniami.

3.Sukcesja w firmie i fundacje rodzinne
1) na jakim etapie rozwoju w zakresie sukcesji są polskie firmy?
2) odpowiednie wdrażanie potencjalnych następców do przejęcia firmy:
a) model „rodzinny”,
b) model „hybrydowy”,
3) jaką rolę w sukcesji może pełnić fundacja rodzinna?
4) funkcjonalność fundacji rodzinnej: od kumulacji aktywów do wypłaty świadczeń
5) przesunięcia majątku na linii firma – fundacja rodzinna
6) opodatkowanie fundacji rodzinnej, fundatora i beneficjentów
7) fundacja rodzinna a problemy firmy: czy majątek fundacji jest bezpieczny?
8) wykorzystanie fundacji rodzinnej w procesie reorganizacji/restrukturyzacji
9) fundacja rodzinna i spółka na „estońskim CIT”.

 

W przypadku pytań prosimy o kontakt z biurem: 
tel. 12 66 15 336
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Program szkolenia

Dzień 1. Zarządzanie sferą podatkową: kluczowe zagadnienia o charakterze zarządczym

1.Dyrektor finansowy, a wiedza podatkowa:
1) zagadnienia podatkowe w codziennej pracy dyrektora finansowego,
2) zarządzanie podatkową wiedzą własną,
3) współpraca z Główną Księgową oraz z Działem Księgowości,
4) transfer informacji oraz transfer wiedzy wewnątrz organizacji jako klucz do pełnienia funkcji
dyrektora finansowego,
5) dyrektor finansowy, a zewnętrzny doradca podatkowy,
6) budowanie współpracy: Dyrektor Finansowy – Główna Księgowa – Doradca podatkowy

2.Zarządzanie ryzykiem/bezpieczeństwem podatkowym – narzędzia dostępne podatnikom:
1) optymalizacje podatkowe przedsiębiorstw,
2) klauzula GAAR – obejście/nadużycie prawa podatkowego,
3) formalizmy vs funkcjonalność rozwiązań – zmiana optyki podatkowej na przestrzeni lat,
4) opinie zabezpieczające,
5) interpretacje ogólne MF,
6) interpretacje indywidualne KIS,
7) wiążące informacje stawkowe (VAT).

3.Raportowanie schematów podatkowych – informacje ważne dla wszystkich podatników (MDR):
1) co to jest schemat podatkowy?
2) przesłanki identyfikacji schematów na przykładach,
3) schemat krajowy vs transgraniczny,
4) schemat indywidualny vs standaryzowany,
5) kto jest promotorem?
6) kto jest wspomagającym?
7) promotor wewnątrz organizacji – analiza,
8) zewnętrzny promotor,
9) obowiązek posiadania procedury raportowania schematów podatkowych,
10) obowiązek raportowania: promotor, wspomagający,
11) kwalifikowany korzystający,
12) raportowanie MDR, a klauzula GAAR.

4.Rodzaje spółek a sposób opodatkowania i efektywność podatkowa:
1) spółka cywilna,
2) spółka jawna,
3) spółka komandytowa w strukturze podstawowej i odwróconej,
4) spółka komandytowo-akcyjna,
5) spółka z o.o.,
6) spółka akcyjna i prosta spółka akcyjna.

5.Problematyka składki zdrowotnej i daniny solidarnościowej.

6. Firmy rodzinne – jakie formy organizacyjne optymalne funkcjonalnie i podatkowa?

7. Estoński CIT (ryczałt od dochodów spółek):
1) wprowadzenie do zagadnienia,
2) efektywność podatkowa w porównaniu do ogólnych zasad opodatkowania,
3) sp. z o.o. sp. k., a estoński CIT – co zrobić?
4) spółka cywilna, jasna, a estoński CIT – co zrobić?

Dzień 2. Zarządzanie ryzykiem/bezpieczeństwem podatkowym
– wybrane obszary wrażliwe.

1.Ceny transferowe:
1) rynkowe warunki transakcji – co to znaczy?
2) podmioty powiązane,
3) obowiązki dokumentacyjne,
4) obowiązki sprawozdawcze i raportowanie,
5) transakcje z podmiotami niepowiązanymi obligujące do sporządzenia dokumentacji,
6) kontrola cen transferowych – o co toczy się gra?

2.Minimalny podatek dochodowy:
1) wejście w życie i przygotowanie spółki do tego podatku,
2) podmioty wyłączone spod opodatkowania,
3) wskaźniki rentowności,
4) obliczanie minimalnego poziomu rentowności,
5) struktura spółki jako kluczowy element eliminacji ryzyka,
6) zarządzanie finansami w trakcie roku w świetle podatku minimalnego,
7) panel dyskusyjny.

3.Kredyty obrotowe, inwestycyjne, pożyczki, leasingi - koszty finansowania dłużnego:
1) Wyłączenie z kosztów niektórych wydatków związanych z finansowaniem zewnętrznym
2) czym są koszty finansowania dłużnego?
3) limit „ukosztowienia”,
4) jak odzyskać „wyłączone” koszty w przyszłości? – projektowanie finansowania

4.Komercjalizowanie powierzchni - podatek od budynków:
1) podatnicy podatku,
2) wynajem biurowca, magazynu, hali
3) wynajem części biurowca, części magazynu, części hali,
4) usługi magazynowania, a podatek
5) od czego i ile płacimy?
6) kompensacja z CIT.

5.Ryzyka w obszarze podatku VAT naliczonego:
1) transakcje z podmiotami powiązanymi generujące zwroty VATu – na co uważać projektując
finansowanie?
2) problematyka nierzetelnych kontrahentów,
3) faktury puste podmiotowe vs puste przedmiotowo,
4) wewnętrzne procedury weryfikacji kontrahentów – ich rola oraz skuteczność,
5) zwroty VAT w zarządzaniu płynnością finansową jednostki.

6.Wewnątrzwspólnotowe transakcje łańcuchowe:
1) stawka 0%,
2) wywóz towarów i dokumenty dokumentujące wywóz,
3) kiedy wywóz towaru to za mało? – identyfikowanie transakcji „ruchomej” w łańcuchu,
4) skutki błędnego rozliczenia uzależnione od pozycji spółki w łańcuchu dostaw,
5) ryzyko podatkowe:
a) „konsekwencja w błędzie,
b) skokowe wzrosty zwrotu VAT,
c) nowi podatnicy,
d) zainteresowanie oraz świadomość organów podatkowych.

Dzień 3. Pozycja, rola, funkcje działu księgowego z uwzględnieniem wdrożenia KSeF oraz sukcesja firmy.

1.Pozycja, rola, funkcje działu księgowego:
1) tradycyjna rola działu księgowego vs rzeczywistość,
2) dział księgowy – rola w łańcuchu informacji wewnątrz jednostki,
3) dział księgowy – rola w łańcuchu informacji z kontrahentami,
4) współpraca działu księgowego z działem zakupu oraz sprzedaży – podstawowe błędy,
5) wewnętrzne procedury w firmie dotyczące podatków: które są niezbędne, a które niepotrzebne?
6) budowanie działu księgowego ze wsparciem wewnętrznych procedur,
7) gdzie w tym wszystkim jest Główna Księgowa/Główny Księgowy?
8) zastępca/zastępczyni GK – narastający problem.

2.Działy księgowe w dobie KSeF:
1) podstawowa mechanika KSeF’u,
a) charakterystyka KSeF,
b) zakres transakcji objętych e-fakturowaniem,
c) faktura ustrukturyzowana - zakres informacji,
d) wystawianie, eksportowanie i pobieranie faktur,
2) procesy zachodzące w działach księgowych,
3) dział fakturowania,
4) wpływ KSeF na obieg informacji wewnątrz jednostki oraz na realizację zadań przez poszczególne komórki, w tym przez dział księgowości,
5) automatyzacja raportowania – czy aby na pewno?
6) jak dobrze się przygotować do wdrożenia KSeF w firmie:
a) doręczanie faktur dziś,
b)wewnętrzny „obieg” faktury,
c) korekta wewnętrznych zachowań jednostki i dostosowanie do KSeF,
d) zarządzenia upoważnieniami.

3.Sukcesja w firmie i fundacje rodzinne
1) na jakim etapie rozwoju w zakresie sukcesji są polskie firmy?
2) odpowiednie wdrażanie potencjalnych następców do przejęcia firmy:
a) model „rodzinny”,
b) model „hybrydowy”,
3) jaką rolę w sukcesji może pełnić fundacja rodzinna?
4) funkcjonalność fundacji rodzinnej: od kumulacji aktywów do wypłaty świadczeń
5) przesunięcia majątku na linii firma – fundacja rodzinna
6) opodatkowanie fundacji rodzinnej, fundatora i beneficjentów
7) fundacja rodzinna a problemy firmy: czy majątek fundacji jest bezpieczny?
8) wykorzystanie fundacji rodzinnej w procesie reorganizacji/restrukturyzacji
9) fundacja rodzinna i spółka na „estońskim CIT”.

Pobierz program szkolenia:

Szczegóły organizacyjne

Termin: 4-7.03.2024

Miejsce: NOSALOWY DWÓR RESORT & SPA****, Balzera 21d, Zakopane

Koszt uczestnictwa: 3800 zł + 23% VAT/os.

Cena obejmuje:

✓ autorskie materiały szkoleniowe w formie drukowanej
✓ imienny certyfikat uczestnictwa
✓ nocleg w pokoju jednosobowym w hotelu NOSALOWY DWÓR RESORT & SPA****(Zakopane)
✓ pełne wyżywienie
✓ parking
+ BONUS: 30% rabatu dla firmy na wybrane szkolenie online z kategorii “podatki” + 30% rabatu dla firmy na wybrane szkolenie online z kategorii “kadry i płace”

warunki uczestnictwa*:

1. Podane ceny są cenami netto, do których zostanie doliczony podatek VAT 23%.
2. Zgłaszającemu udział w szkoleniu przysługuje prawo do bezpłatnej rezygnacji
nie później niż na 15 dni roboczych przed terminem szkolenia (do dnia 11.02.2024)
2. Na miesiąc przed szkoleniem wystawiana jest faktura pro forma z terminem płatności 7 dni.
3. W przypadku przesłania rezygnacji w terminie od 12.02.203 pobierana jest opłata administracyjna w wysokości 60% opłaty za udział. W przypadku rezygnacji w terminie późniejszym niż 7 dni przed rozpoczęciem Konferencji pobierane jest 100% opłaty za udział. Rezygnację należy przesłać drogą e-mailową na adres
e mail organizatora.
*szczegółowe warunki uczestnictwa znajdują się na formularzu zgłoszeniowym.

Formularz zgłoszeniowy na szkolenie

Aby zagwarantować płynny proces rejestracji i organizacji szkolenia, prosimy o podanie bezpośredniego adresu e-mail oraz numeru telefonu osoby zgłaszanej. Dzięki tym danym będziemy w stanie skutecznie się komunikować i sprawnie przekazywać aktualizacje i istotne informacje dotyczące szkolenia.

Rejestracja kończy się 2024-03-04 00:00
Wpłaty za uczestnictwo w szkoleniu należy dokonać po otrzymaniu faktury VAT od Organizatora. Zgłaszającemu udział w szkoleniu przysługuje prawo do bezpłatnej rezygnacji nie później niż na 3 dni robocze przed terminem szkolenia. Przesłanie formularza zgłoszeniowego na szkolenie jest równoznaczne z potwierdzeniem zapoznania się oraz akceptacją powyższych warunków.

Pobierz formularz rejestracji:


OPINIE UCZESTNIKÓW

Nie odpowiada Ci termin tego szkolenia, zapisz się na listę oczekujących na kolejny termin!

Podaj poprawny e-email

Pola oznaczone gwiazdką* są wymagane

O nas

Nasza firma specjalizuje się w szkoleniach dla różnych podmiotów prawa. Oprócz zagadnień związanych z podatkiem VAT przeprowadzamy szkolenia także z zakresu PDOP, rachunkowości, środków trwałych, PDOF, prawa pracy, a także dla działów kadrowo-płacowych. Jesteśmy elastyczni, reagujemy na potrzeby Klienta, proponując mu możliwie najlepsze rozwiązania. Współpracujemy z zespołem ekspertów w swoich dziedzinach; ich wiedza i doświadczenie to sukces naszych Klientów.

Dane kontaktowe

ul. Pachońskiego 9, 31-223 Kraków NIP: 945-20-17-156
tel. (12) 66-15-335
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Adresy do naszych mediów społecznościowych:

Facebook

Linkedin

Youtube