Opłaty za lokale ewidencja, zaległości w opłatach, windykacja na stanowiskach pracy, praktyczne podejście do zagadnień ewidencji w ujęciu rachunkowym i podatkowym na przykładach

Miejsce szkolenia:

Hotel Ambasador Premium****
ul. Kilińskiego 145 , Łódź
Kontakt z nami: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.; (12) 66-15-335 (336)

Wykładowca: wieloletni, doświadczony pracownik w spółdzielni mieszkaniowej, lustrator, posiadający uprawnienia w zakresie prowadzenia ksiąg rachunkowych, uczestnik przy badaniu sprawozdań finansowych SM, powoływana na biegłego sądowego w sprawach spółdzielczości mieszkaniowej – Pani Wiesława Bajer

Termin: 06.10.23, 9.00 – 14.00

Miejsce szkolenia: Hotel AMBASADOR PREMIUM, ul. Kilińskiego 145, Łódź

Cena: 549 zł netto + VAT 23%

Uwaga! Przy zgłoszeniu min. 3 osób 5% rabat

Program szkolenia

  1. Podstawa prawna naliczania opłat i windykacji należności.
  2. Naliczanie opłat za lokale (mieszkalne, użytkowe, garaże):
    • Opłaty w świetle postanowień ustawy o spółdzielniach mieszkaniowych (uosm)
      • opłaty za lokale po rozwodzie (art. 13 uosm)
    • W świetle postanowień statutu spółdzielni
    • Uchwały organu uprawnionego jako podstawa naliczenia opłat,
    • Umowa o najem lokalu mieszkalnego, stawki,
    • Umowa o najem lokalu użytkowego: naliczenie, faktura, stawki.
  3. Ewidencja opłat za lokale z uwzględnieniem czystości zapisów na kontach.
  4. Zawiadomienie o zmianie wysokości opłat w świetle ustawy o spółdzielniach mieszkaniowych i statutu spółdzielni oraz regulaminu.
  5. Terminy wnoszenia opłat w świetle ustawy o spółdzielniach mieszkaniowych i statutu spółdzielni.
  6. Uzgodnienie naliczeń opłat za lokale ksiąg pomocniczych z księgą główną.
  7. Kwalifikowanie wpłat za lokale - zasady zaliczania wpłat w pierwszej kolejności w świetle Kodeksu Cywilnego oraz zapisów w regulaminie windykacji.
  8. Odsetki od zaległości w opłatach za lokale z tytułem prawnym, umowy najmu oraz statutem spółdzielni.
  9. Windykacja należności – metody i rodzaje
    • Windykacja miękka - polubowna
    • Windykacja twarda – sądowa.
  10. Przedawnienie roszczeń – ewidencja w księgach rachunkowych dla celów rachunkowych i podatkowych
    • Okresy przedawnienia
    • Przerwanie biegu przedawnienia
    • Ewidencja roszczeń przedawnionych w księgach rachunkowych
    • Podatkowe podejście do roszczeń przedawnionych.
  11. Przykładowy Regulamin windykacji należności.
  12. Polityka rachunkowości – zapisy dotyczące odpisów aktualizujących:
    • od należności głównej
    • od należności ubocznych
    • od odsetek.
  13. Odpisy aktualizujące należności – obowiązek wynikający z ustawy o rachunkowości – przykłady tworzenia i księgowania (kiedy należy tworzyć odpisy aktualizujące).
  14. Co w przypadku kiedy nie naliczono odpisu aktualizującego lokal sprzedany w drodze licytacji.
  15. Co w przypadku gdy z rozliczenia dla spółdzielni nie wystarczy środków na spłatę zadłużenia.
  16. Ujęcie w księgach rachunkowych – księgowanie w przypadku zmiany właściciela po licytacji.
  17. Co w przypadku gdy Spółdzielnia nie odzyska wierzytelności lub odzyska w części, co z wkładem budowlanym w przypadku spółdzielczego własnościowego prawa do lokalu.
  18. Dochód uzyskany w przypadku odzyskania lokalu a podatek CIT.
  19. Uproszczone (zbiorcze) odpisy aktualizujące – możliwość tworzenia i podstawa prawna – odpisy uproszczone w ujęciu podatkowym.
  20. Umorzenie należności: decyzja, ewidencja w ujęciu rachunkowym i podatkowym – przychód podatkowy.
  21. Moment zaliczenia odpisu do kosztów uzyskania przychodów.
  22. Ujęcie odpisu w księgach rachunkowych i ujęcie podatkowe gdy:
    • Nastąpiło ściągnięcie należności
    • Nie ściągnięto należności.
  23. Przedawnienie należności a koszt uzyskania przychodu.
  24. Należności umorzone, przedawnione lub nieściągalne – ujęcie w księgach rachunkowych.
  25. Ewidencja w księgach rachunkowych na poszczególnych etapach windykacji – ujęcie rachunkowe i podatkowe.
  26. Odpowiedzi na pytania uczestników szkolenia.

Pobierz program szkolenia: 06.10.23 program.pdf

Szczegóły organizacyjne

Wykładowca: wieloletni, doświadczony pracownik w spółdzielni mieszkaniowej, lustrator, posiadający uprawnienia w zakresie prowadzenia ksiąg rachunkowych, uczestnik przy badaniu sprawozdań finansowych SM, powoływana na biegłego sądowego w sprawach spółdzielczości mieszkaniowej – Pani Wiesława Bajer

Termin: 06.10.23, 9.00 – 14.00

Miejsce szkolenia: Hotel AMBASADOR PREMIUM, ul. Kilińskiego 145, Łódź

Cena: 549 zł netto + VAT 23%

Uwaga! Przy zgłoszeniu min. 3 osób 5% rabat

Formularz zgłoszeniowy na szkolenie

Aby zagwarantować płynny proces rejestracji i organizacji szkolenia, prosimy o podanie bezpośredniego adresu e-mail oraz numeru telefonu osoby zgłaszanej. Dzięki tym danym będziemy w stanie skutecznie się komunikować i sprawnie przekazywać aktualizacje i istotne informacje dotyczące szkolenia.

Rejestracja kończy się 2023-10-06 09:00
Wpłaty za uczestnictwo w szkoleniu należy dokonać po otrzymaniu faktury VAT od Organizatora. Zgłaszającemu udział w szkoleniu przysługuje prawo do bezpłatnej rezygnacji nie później niż na 3 dni robocze przed terminem szkolenia. Przesłanie formularza zgłoszeniowego na szkolenie jest równoznaczne z potwierdzeniem zapoznania się oraz akceptacją powyższych warunków.

Pobierz formularz rejestracji: 06.10.23 zgloszenie.pdf


Inne szkolenia tego prowadzącego:


Kliknij tutaj żeby zobaczyć więcej szkoleń.

OPINIE UCZESTNIKÓW

Nie odpowiada Ci termin tego szkolenia, zapisz się na listę oczekujących na kolejny termin!

Podaj poprawny e-email

Pola oznaczone gwiazdką* są wymagane

O nas

Nasza firma specjalizuje się w szkoleniach dla różnych podmiotów prawa. Oprócz zagadnień związanych z podatkiem VAT przeprowadzamy szkolenia także z zakresu PDOP, rachunkowości, środków trwałych, PDOF, prawa pracy, a także dla działów kadrowo-płacowych. Jesteśmy elastyczni, reagujemy na potrzeby Klienta, proponując mu możliwie najlepsze rozwiązania. Współpracujemy z zespołem ekspertów w swoich dziedzinach; ich wiedza i doświadczenie to sukces naszych Klientów.

Dane kontaktowe

ul. Pachońskiego 9, 31-223 Kraków NIP: 945-20-17-156
tel. (12) 66-15-335
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Adresy do naszych mediów społecznościowych:

Facebook

Linkedin

Youtube