facebook events

Szanowni Państwo, uprzejmie informujemy, iż dnia 31.05.2024 (piątek) biuro będzie nieczynne. Zapraszamy do kontaktu mailowego, na wszystkie wiadomości odpowiemy dnia 03.06.2024 (poniedziałek).

Szkolenie online: Faktury w 2023 roku oraz Krajowy System e-Faktur (KSEF)

Miejsce szkolenia:



Kontakt z nami: tel: 12-661-53-35 e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Korzyści:

  • zebrane w trakcie jednego szkolenia kluczowe zagadnienia dot. faktur i fakturowania
  • podsumowanie ostatnich zmian,
  • przejrzyste i proste omówienie nadchodzących zmian
  • analiza problemów przez pryzmat całości zagadnienia
  • najnowsze orzecznictwo i stanowiska organów podatkowych
  • praktyczne przykłady i wskazówki
  • zrozumiały język
  • interaktywna formuła - możliwość zadawania pytań prelegentowi

Dla kogo:

  • pracownicy działów księgowo-finansowych przedsiębiorstw
  • pracownicy biur rachunkowych
  • inne osoby chcące poszerzyć swoją wiedzę i umiejętności

Faktura stanowi fundamentalny dokument rozliczeniowy w obrocie gospodarczym. W trakcie niniejszego szkolenia omówione zostaną kluczowe zagadnienia dotyczące fakturowania, z uwzględnieniem zmian od dnia 1 kwietnia 2023 r. W ramach szkolenia poruszone zostaną m.in. kwestie dotyczące czynności podlegających fakturowaniu, relacji faktur do kar umownych/odszkodowań, noty korygujące, faktury zaliczkowe, faktury uproszczone, faktury wystawiane do paragonów, ewidencjonowanie faktur walutowych, ewidencjonowania faktur korygujących in minus oraz in plus, w tym także w walutach obcych. Dodatkowo wyodrębniony został panel dedykowany KSeF (zmiana od 01.07.2024 r.).

Prelegent: Wojciech Safian - założyciel i właściciel CURIA REGIS Doradztwo podatkowe, doradca podatkowy (nr wpisu 12 914). Doświadczenie zawodowe zdobywał w jednej z największych kancelarii doradztwa podatkowego w Polsce, gdzie - jako wicedyrektor poznańskiego biura - odpowiadał za nadzór nad realizacją zleceń dla stałych Klientów, przeprowadzanie i koordynowanie audytów podatkowych, reprezentowanie klientów przed organami podatkowymi oraz sądami administracyjnymi. Autor publikacji z zakresu prawa podatkowego oraz Polskiego Ładu, m.in. „Składka zdrowotna w biznesie w 2022 roku (ODDK, Gdańsk 2022), w „Biuletynie ISP”, „Doradcy podatkowym” oraz „Przeglądzie Orzecznictwa Podatkowego”. Współautor komentarza do ustawy VAT. Uznany wykładowca, trener, szkoleniowiec.

Termin: 12.04.2023, godz. 9:00 – 14:30

Koszt uczestnictwa:

Pakiet standard: 349 zł + 23%VAT               

Pakiet premium (+ nagranie):  399 zł + 23% VAT

Pakiet standard obejmuje: szkolenie online na żywo, autorskie materiały szkoleniowe (w formie pdf – przesłane mailem w dniu szkolenia), imienne zaświadczenie o odbyciu kursu.

Pakiet premium obejmuje: szkolenie online na żywo + dostęp do nagrania na okres 5 dni, autorskie materiały szkoleniowe (w formie pdf – przesłane mailem w dniu szkolenia), imienne zaświadczenie o odbyciu kursu.

 

Program szkolenia

I. FAKTURY
1. Wystawianie faktur:
1) obowiązek wystawienia faktury,
2) naruszenie obowiązku wystawienia faktury,
3) „podwójne” zafakturowanie tego samego zdarzenia,
4) problematyka faktur: wadliwych, nierzetelnych, w tym tzw. „pustych” faktur,
5) refakturowanie a stawka VAT na fakturze,
6) GTU, a znakowanie faktur,
7) Znacznik TP
8) data sprzedaży, data nabycia w JPK,

9) bilety za przejazdy autostradami jako faktury.
10) wystawianie faktur przed sprzedażą,

2. Faktury zaliczkowe:
1) kiedy mamy obowiązek wystawienia FV zaliczkowej?
2) obowiązek podatkowy w przypadku faktur zaliczkowych,
3) zaliczka a WDT,
4) zaliczka a eksport,
5) faktura „eksportowa”,
6) kilka zaliczek do jednej transakcji – jak fakturować?
7) zaliczka otrzymana w tym samym miesiącu co wykonanie świadczenia,
8) zaliczka na 100% - czy trzeba wystawiać FV końcową?
9) zaliczki na media a fakturowanie,
10) faktura zaliczkowa a MPP,
11) faktura zaliczkowa a biała lista podatników VAT,
12) faktury zaliczkowe w JPK – na co zwrócić szczególną uwagę?
13) czego nie musi zawierać FV zaliczkowa w porównaniu do „standardowej” faktury?

3. Faktury do paragonów:
1) kiedy występuje obowiązek wystawienia faktury wyłącznie na żądanie nabywcy?
2) brak zwrotu paragonu przez nabywcę a obowiązek wystawienia faktury na żądanie nabywcy,
3) termin na wystawienie faktury do paragonu,
4) paragony z NIP nabywcy o wartości powyżej 450 zł - zagadnienia problematyczne,
5) wystawienie faktury do paragonu wystawionego w formie elektronicznej,
6) raportowanie faktur do paragonów w JPK,
7) faktury korygujące do paragonów, a korekta na kasie rejestrującej.

4. Problematyka faktur uproszczonych:
1) zakres danych na fakturze uproszczonej,
2) jakich danych nie musi zawierać faktura uproszczona?
3) korygowanie danych na FV uproszczonej,
4) faktura uproszczona a nota korygująca,
5) paragony z NIP jako faktury uproszczone i ich raportowanie,
6) wystawienie faktury do paragonu z NIP.

5. Faktury w walucie obcej:
1) kiedy należy uznać, że faktura jest wystawiona w walucie obcej?
2) faktura w walucie obcej = faktura walutowa?
3) kurs waluty dla faktur w walucie obcej – dostępne rozwiązania,
4) nieprawidłowy kurs waluty a prawo do odliczenia u nabywcy.


II. FAKTURY KORYGUJĄCE

1. Zasady wystawiania faktur korygujących:
1) kiedy istnieje obowiązek wystawienia faktury korygującej?
2) korekta, czy „anulowanie” faktury?
3) kilka faktur korygujących do jednej faktury,
4) faktura korygująca, a nota korygująca,
5) korekta FV z błędnym NIP/nabywcą,
6) faktura korygująca – jak ująć korektę w JPK
7) korekta JPK i czynny żal – jak to zrobić i ile mamy na to czasu?

2. Zasady rozpoznawania faktur korygujących in plus:
1) faktury korygujące in plus w sprzedaży krajowej,
2) faktury korygujące in plus w zakresie eksportu towarów i WDT,
3) co z korektami in plus przy imporcie usług i WNT?
4) zasady przeliczania kursów – zmiany od dnia 01.04.2023 r.,
5) problematyka zbiorczych FV korygujących in plus oraz kursu waluty.

3. Zasady rozpoznawania faktur korygujących in minus:
1) zasady rozpoznawania faktur in minus przez sprzedawcę,
2) zasady rozpoznawania faktur in minus przez nabywcę,
3) obowiązek uzgodnienia warunków obniżenia podstawy opodatkowania,
4) FV korygujące WNT in minus: rabaty, skonta, zwroty towarów, błędy,
5) FV korygujące import usług in minus: rabaty, skonta, zwroty towarów, błędy,
6) faktury korygujące in minus – zmiany od dnia 01.04.2023 r.,
7) problematyka zbiorczych FV korygujących in minus oraz kursu waluty.

4. Faktury korygujące a kurs waluty:
1) kurs waluty a korekty o charakterze następczym,
2) kurs waluty a korekty o charakterze pierwotnym,
3) problematyka zbiorczej faktury korygującej.

III. KRAJOWY SYSTEM E-FAKTUR (KSeF) – co nas czeka od 01.07.2024 r.?

1. Charakterystyka nowego rozwiązania
1) istota KSeF,
2) funkcjonalność systemu KSeF,
3) integracja z oprogramowaniem do wystawiania faktur,
4) oprogramowanie MF, czy „z rynku”?

2. KSeF obligatoryjny dla wszystkich podatników?
1) „krajowi” podatnicy
2) podatnicy zwolnieni z VAT
3) oddziały zagranicznych przedsiębiorców
4) sprzedaż dokonywana przez PL podatników, dla której miejsce świadczenia znajduje się poza terytorium RP
5) sprzedaż dokonywana przez zagranicznych podatników, dla której miejsce świadczenia znajduje się na terytorium PL
6) jak wystawiać faktury dokumentujące WDT i eksport towarów?
7) co z WNT i importem towarów oraz importem usług?

3. Faktura ustrukturyzowana:
1) sposób wystawiania,
2) sposób przesyłania do nabywcy,
3) zakres danych na fakturze „ustrukturyzowanej”,
4) korygowanie „ustrukturyzowanej” faktury po stronie sprzedawcy,
5) korygowanie VAT naliczonego wynikającego z korekty faktury „ustrukturyzowanej”,
6) archiwizacja i przechowywanie „ustrukturyzowanych” faktur,
7) faktury „ustrukturyzowane” w JPK

4. Wystawianie, eksportowanie i pobieranie faktur
1) upoważnienie dla biura rachunkowego oraz jego zakres
2) upoważnienie dla pracownika lub dla całego działu
3) upoważnienie do wystawiania FV vs upoważnienie do wysyłania faktur
4) upoważnienie do pobierania faktur
5) upoważnienie do fakturowania, a konwertowanie faktur do pliku .pdf

5. „Zmiany będące skutkiem wprowadzenia KSeF:
1) nowe zasady korygowania podstawy opodatkowania
2) nowe terminu zwrotu
3) czy można będzie anulować fakturę?

 

 

Pobierz program szkolenia: 12.04 Faktury i KSEF (Wojciech Safian) Program.pdf

Szczegóły organizacyjne

Termin: 12.04.2023, godz. 9:00 – 14:30

Koszt uczestnictwa:

Pakiet standard: 349 zł + 23%VAT                                        

Pakiet premium (+ nagranie):  399 zł + 23% VAT

Pakiet standard obejmuje: szkolenie online na żywo, autorskie materiały szkoleniowe (w formie pdf – przesłane mailem w dniu szkolenia), imienne zaświadczenie o odbyciu kursu.

Pakiet premium obejmuje: szkolenie online na żywo + dostęp do nagrania na okres 5 dni, autorskie materiały szkoleniowe (w formie pdf – przesłane mailem w dniu szkolenia), imienne zaświadczenie o odbyciu kursu.

Organizator szkolenia oświadcza, że cała treść szkolenia (w tym materiały) dostępna po zalogowaniu do platformy jest przedmiotem praw autorskich. Zakazuje się nagrywania, kopiowania, powielania, robienia zdjęć oraz dalszego przekazywania treści bez zgody właściciela praw autorskich

Formularz zgłoszeniowy na szkolenie

Aby zagwarantować płynny proces rejestracji i organizacji szkolenia, prosimy o podanie bezpośredniego adresu e-mail oraz numeru telefonu osoby zgłaszanej. Dzięki tym danym będziemy w stanie skutecznie się komunikować i sprawnie przekazywać aktualizacje i istotne informacje dotyczące szkolenia.

Rejestracja zamknięta

Pobierz formularz rejestracji: 12.04 Faktury i KSEF (Wojciech Safian) Formularz.pdf


OPINIE UCZESTNIKÓW

Nie odpowiada Ci termin tego szkolenia, zapisz się na listę oczekujących na kolejny termin!

Podaj poprawny e-email

Pola oznaczone gwiazdką* są wymagane

O nas

Nasza firma specjalizuje się w szkoleniach dla różnych podmiotów prawa. Oprócz zagadnień związanych z podatkiem VAT przeprowadzamy szkolenia także z zakresu PDOP, rachunkowości, środków trwałych, PDOF, prawa pracy, a także dla działów kadrowo-płacowych. Jesteśmy elastyczni, reagujemy na potrzeby Klienta, proponując mu możliwie najlepsze rozwiązania. Współpracujemy z zespołem ekspertów w swoich dziedzinach; ich wiedza i doświadczenie to sukces naszych Klientów.

Dane kontaktowe

ul. Pachońskiego 9, 31-223 Kraków NIP: 945-20-17-156
tel. (12) 66-15-335
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Adresy do naszych mediów społecznościowych:

Facebook

Linkedin

Youtube