2-dniowa konferencja online: Nowa rzeczywistość kadrowo-płacowa 2022/2023. Kluczowe elementy zmian w praktyce

Miejsce szkolenia:



Kontakt z nami: tel.: (12) 66-15-335, e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

JEŻELI JESTEŚ:

  • specjalistą ds. kadr, płac, HR
  • osobą przygotowującą się do pracy w dziale kadr i płac/w dziale personalnym
  • pracownikiem działów kadr i płac w instytucjach publicznych, prywatnych przedsiębiorstwach i organizacjach
  • właścicielem firmy
  • sekretarką, która osobiście prowadzi sprawy kadrowe
  • osobą zainteresowaną omawianą problematyką
  • to wydarzenie jest dla Ciebie!

DLACZEGO WARTO BYĆ Z NAMI?

  • pełnowartościowa konferencja z udziałem topowych ekspertów
  • lekka, wygodna formuła szkolenia online na żywo
  • przygotowanie działów kadrowo-płacowych do zmian
  • interaktywna formuła - pytania na czacie na które trener odpowiada w trakcie zajęć
  • autorskie materiały szkoleniowe przesłane przed rozpoczęciem wydarzenia
  • certyfikat uczestnictwa

Do współpracy zaprosiliśmy topowych ekspertów, praktyków z wieloletnim doświadczeniem:

Patrycja Kubiesa - Doradca podatkowy wpisana na listę pod numerem 13829. Członek Stowarzyszenia Naukowego Prawa Podatkowego. Swoją ścieżkę zawodową zdobywała w środowisku międzynarodowej korporacji na stanowisku kierowniczym. Absolwentka finansów i rachunkowości na UE w Krakowie oraz studiów podyplomowych na Wydziale zarządzania AGH w Krakowie. Członek zwyczajny Stowarzyszenia Księgowych w Polsce. Specjalizuje się w PDOP, podatku od towarów i usług. Autorka wielu publikacji oraz szkoleniowiec.

Renata Majewska - Jest niezależnym ekspertem z prawa pracy, a zwłaszcza z obliczania wynagrodzeń w ujęciu praktycznym, doświadczonym wykładowcą z tych dziedzin i cenionym redaktorem prawnym.  Prowadzi szkolenie niemal wyłącznie w formie warsztatów. Podczas spotkania uczestniczy mogą na bieżącą uzyskać odpowiedzi na nurtujące ich pytania oraz razem z wykładowcą rozwiązują około 10 życiowych przykładów. Cechą charakterystyczną Pani Renaty Majewskiej jest dokonywanie odczytów w ujęciu interdyscyplinarnym – problem wyjaśnia kompleksowo w aspekcie prawa pracy, cywilnego, ubezpieczeń społecznych i podatkowego. Jest najlepszym specjalistą w swojej dziedzinie, której rekordowa grupa na naszym szkoleniu online liczyła 430 osób!

Agnieszka Bagieńska-Petryka - radca prawny, specjalizuje się w prawie pracy, prawie spółek, prawie korporacyjnym, prawie rodzinnym i spadkowym. Ukończyła prawo na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Kopernika w Toruniu. Od stycznia 2000 r. jest członkiem Okręgowej Izby Radców Prawnych w Warszawie. Doświadczenie zawodowe zdobywała pracując w środowisku korporacyjnym, a także obsługując indywidualnych klientów. Prowadzi własną kancelarię Petryka Kancelaria Prawna – świadcząc pomoc prawną dla przedsiębiorców i klientów indywidualnych. Specjalizuje się w prawie pracy. Autorka licznych publikacji prasowych oraz uczestniczka audycji radiowych (m.in. PolskieRadio.pl, INFOR.pl, pulsHR.pl, GazetaPrawca.pl)

Dawid Stefaniak - Trener biznesu, psycholog, coach, iluzjonista, wykładowca, specjalista z zakresu komunikacji niewerbalnej oraz doradztwa wizerunkowego

 

 



Program szkolenia

Dzień I konferencji

Panel I: Deklaracje PIT – o czym nie wolno zapomnieć?

Prelegent: Patrycja Kubiesa
Zamknięcie roku 2022 to nie lada wyzwanie dla działów kadrowo-płacowych, tym bardziej, że szereg elementów wyjdzie dopiero podczas sporządzania zeznań PIT dla pracowników. Na co zwrócić szczególną uwagę?

  • Rozliczenie roczne, a hipotetyczny podatek, czyli czy pracownicy dostaną zwroty?
  • Ulga dla klasy średniej w trakcie roku. Kto straci, a kto zyska?
  • Kwota zmniejszająca podatek u kilku płatników


Panel II: Wszystko co musisz wiedzieć o uprawnieniach rodzicielskich pracowników na nowych zasadach

Prelegent: Renata Majewska
Poznaj zmiany m.in. w urlopach na dzieci i zasiłkach przewidzianych w nowelizacji z 7.10.2022 ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej (wchodzi w życie 1.02.2023) oraz w projekcie nowelizacji m.in. kodeksu pracy, mającym zacząć obowiązywać od 1.01.2023.

  • Co się zmieni w urlopach rodzicielskich, urlopach adopcyjnych i zasiłkach?
  • Ile czasu będzie miał tata na wzięcie urlopu ojcowskiego?
  • Komu będzie przysługiwać urlop okolicznościowy i zwolnienie z powodu działania siły wyższej? (omówienie wzorów wniosków)
  • Kto skorzysta na elastycznej organizacji pracy? (omówienie wzoru wniosku)
  • Jakie gwarancje zatrudnienia będą chronić pracującą mamę i tatę?



Panel III: Jak sporządzić LISTĘ PŁAC 2023 za powołanego prezesa, członka rady nadzorczej, innych osób powołanych i prokurenta  

Prelegent: Renata Majewska
Jak po nowemu (tj. od 1.01.2023) rozliczać pensje wypłacane osobom zasiadającym we władzach spółek i innych osób prawnych, wprowadzone przez drugą odsłonę tzw. Polskiego ładu 2.0.

  • Na jakich zasadach osoby powołane podlegają ubezpieczeniom społecznym i zdrowotnemu?
  • Jakie koszty stosujemy do wypłaconych im przychodów?
  • Kiedy będą mogli złożyć wniosek ws. pomniejszenia o kwotę zmniejszającą podatek oraz o niepobieranie zaliczek do kwoty dochodu 30.000?
  • Czy stosujemy do nich mechanizm obniżania składki zdrowotnej do wysokości starej zaliczki na PIT?
  • W jaki sposób rozliczać wynagrodzenie należne prokurentowi?

 

Dzień II konferencji

Panel I: Jak przygotować firmę do pracy zdalnej po zmianach?

Prelegent: Agnieszka Bagieńska-Petryka

1.Wprowadzenie regulaminu pracy zdalnej – zmiana regulaminu pracy czy nowy dokument ? Uzgodnienia dokumentu z załogą.

2.Niezbędne elementy regulaminu pracy zdalnej.

3.Praca zdalna po wprowadzenia zmian do Kodeksu pracy:

  • obligatoryjność/fakultatywność powierzenia pracy zdalnej,
  • w jakich wypadkach nie będzie można świadczyć pracy w sposób zdalny ?
  • zwrot przez pracodawcę kosztów świadczenia pracy poza biurem,
  • obowiązek zapewnienia bezpiecznych i higienicznych warunków pracy pracownikom świadczącym pracę zdalnie,
  • wypadek przy pracy podczas pracy zdalnej,
  • okazjonalna praca zdalna.
  • obowiązek wprowadzenia przez pracodawcę procedury ochrony danych osobowych.

4.Projektowana ustawa o aktywności zawodowej wprowadzająca min. dopłaty dla firm na tworzenie stanowisk pracy zdalnej.

 

Panel II: Nowa informacja o warunkach zatrudnienia krok po kroku

Prelegent: Renata Majewska

Jakie dodatkowe elementy trzeba będzie podawać w informacji o warunkach zatrudnienia? (omówienie nowego wzoru informacji o warunkach zatrudnienia)

  • Co się zmieni w umowach o pracę na okres próbny?
  • Czy trzeba będzie uzasadniać wypowiedzenie umowy na czas określony?
  • W jaki sposób określać w umowie o pracę miejsce pracy?

 

Panel III: Poznaj zasady dokonywania obowiązkowych potrąceń z wynagrodzenia za pracę „upadłego” pracownika

Prelegent: Renata Majewska

  • Skąd pracodawca dowiaduje się o wszczęciu postępowania upadłościowego wobec pracownika-dłużnika?
  • Ile z zajętego wynagrodzenia należy przelewać syndykowi, a ile zostawiać pracownikowi?
  • Jak ustalać „podwójną” kwotę wolną od zajęcia syndyka?
  • Czy pracodawca musi współpracować z syndykiem upadłego?

 

Panel IV: Techniki podejmowania trudnych decyzji i radzenia sobie ze stresem

Prelegent: Dawid Stefaniak

  • Czym jest stres i jak wpływa na zdolnosc do podejmowania decyzji.
  • Psychologia podejmowano decyzji.
  • Zjawisko czarnego łabędzia i syndrom indyka
  • Mindfulness jako metoda redukcji stresu.

Pobierz program szkolenia: agenda konferencja.pdf

Szczegóły organizacyjne

Webinar obejmuje moduł pytań i odpowiedzi!

Termin 2-dniowej konferencji:  06,07.12.2022, godz. 9.00 – 15:00

tylko w dniach 2-5 grudnia zgłoszenie na wydarzenie objęte jest 30% rabatem

Cena: 799 + 23%V, Cena po uwzględnieniu rabatu: 559 zł + 23%V (za dwa dni szkoleniowe)

Cena zawiera:

  • dostęp do platformy w czasie realizacji szkolenia,
  • zaświadczenie o ukończonym szkoleniu 
  • autorskie materiały szkoleniowe (w formie pdf – przesłane mailem w dniu szkolenia).

Sposób zapłaty: faktura z 7-dniowym terminem zapłaty zostanie wysłana na podany w zgłoszeniu adres e-mail w drugim dniu szkolenia

Szkolenie odbędzie się za pośrednictwem platformy do szkoleń online: CLICKMEETING

Każdy uczestnik, dzień przed szkoleniem otrzyma link do platformy webinarowej wraz z instrukcją postępowania. Podczas szkolenia uczestnicy widzą prelegentów, prezentacje na tablicy oraz mają dostęp do czatu, na którym mogą zadawać pytania. Wymagania techniczne: dostęp do Internetu i komputer z głośnikiem.

Więcej informacji w agendzie konferencji do pobrania.

Formularz zgłoszeniowy na szkolenie

Rejestracja kończy się 2022-12-07 09:00
Faktura z 7-dniowym terminem zapłaty zostanie wysłana na podany w zgłoszeniu adres e-mail po szkoleniu. Zgłaszającemu udział w szkoleniu przysługuje prawo do bezpłatnej rezygnacji nie później niż na 3 dni robocze przed terminem szkolenia. Przesłanie formularza zgłoszeniowego na szkolenie jest równoznaczne z potwierdzeniem zapoznania się oraz akceptacją powyższych warunków.
Attend this event?

Pobierz formularz rejestracji: formularz konferencja.pdf


OPINIE UCZESTNIKÓW

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!

Podaj poprawny e-email

Pola oznaczone gwiazdką* są wymagane

O nas

Nasza firma specjalizuje się w szkoleniach dla różnych podmiotów prawa. Oprócz zagadnień związanych z podatkiem VAT przeprowadzamy szkolenia także z zakresu PDOP, rachunkowości, środków trwałych, PDOF, prawa pracy, a także dla działów kadrowo-płacowych. Jesteśmy elastyczni, reagujemy na potrzeby Klienta, proponując mu możliwie najlepsze rozwiązania. Współpracujemy z zespołem ekspertów w swoich dziedzinach; ich wiedza i doświadczenie to sukces naszych Klientów.

Dane kontaktowe

ul. Pachońskiego 9, 31-223 Kraków
tel. (12) 66-15-335
Fax: (12) 62-69-200
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

NIP: 945-20-17-156