facebook events

Szkolenie obejmuje kompleksowe zagadnienia związane z naliczaniem, poborem i windykacją opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi.

Szkolenie to jest skierowane do pracowników gminnych organów podatkowych oraz jednostek odpowiedzialnych za naliczanie opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi, jak również do służb kontrolnych regionalnych izb obrachunkowych.

Znaczenie i Problematyka Szkolenia

Wprowadzenie do Szkolenia

Szkolenie dostarcza wiedzy niezbędnej do prawidłowego naliczania i pobierania opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi, jak również prowadzenia efektywnej windykacji tych opłat. Poruszone zostaną również najczęściej pojawiające się błędy i uchybienia wykrywane podczas kontroli Regionalnych Izb Obrachunkowych (RIO) i Najwyższej Izby Kontroli (NIK).

Program Szkolenia: „Opłata za Gospodarowanie Odpadami Komunalnymi”

  1. Naliczanie Opłaty:
    • Uchwały dotyczące wysokości stawek – proporcjonalność, zaokrąglenia, wejście w życie a moc wsteczna, różnice między opłatą ryczałtową a miesięczną.
    • Upoważnienia do działania w imieniu organu podatkowego.
    • Deklaracje – weryfikacja poprawności, korekta deklaracji, przypisy na kartach zobowiązań.
    • Postępowanie podatkowe – prowadzenie, strony postępowania, wyłączenia organu, pełnomocnik.
    • Decyzje określające – postępowanie dowodowe, solidarna odpowiedzialność małżonków, doręczenia, dostęp do rejestrów, tajemnica skarbowa.
    • Przesłuchania świadków, oględziny nieruchomości, protokoły, zaświadczenia.
    • Udostępnianie akt – komu i kiedy, ograniczenia.
  2. Pobór Opłaty:
    • Ulgi podatkowe – komu przysługują, zgodność wniosku z decyzją organu.
    • Postanowienia o zarachowaniu wpłaty – obowiązek i częstotliwość wystawiania.
    • Postępowanie dowodowe przy udzielaniu ulgi – dowody, których organ nie może żądać.
    • Nadpłaty na kartach zobowiązań – wybrane zagadnienia.
    • Inkaso opłaty – kto może być inkasentem, zarachowywanie wpłat od inkasenta.
  3. Windykacja Opłaty:
    • Działania informacyjne wierzyciela – ewidencjonowanie czynności.
    • Upomnienia – częstotliwość, koszty, umarzanie, pouczenia, współwłasność nieruchomości.
    • Tytuły wykonawcze – system teleinformatyczny, upoważnienia do podpisywania i wysyłania tytułów do organów egzekucyjnych.

Prelegent

Szkolenie poprowadzi mgr inż. Marta Olech, wykładowca praktyk, obecnie członek Kolegium Regionalnej Izby Obrachunkowej, z wieloletnim doświadczeniem w jednostkach samorządu terytorialnego. Marta Olech jest autorką licznych publikacji i prowadzi szkolenia z zakresu stosowania prawa podatkowego w praktyce.

Jak się zarejestrować?

Aby zarejestrować się na szkolenie, prosimy o wypełnienie formularza dostępnego na stronie organizatora oraz dokonanie opłaty w wysokości 369 zł/os. Cena obejmuje szkolenie online na żywo, autorskie materiały szkoleniowe oraz imienne zaświadczenie uczestnictwa.

O nas

Nasza firma specjalizuje się w szkoleniach dla różnych podmiotów prawa. Oprócz zagadnień związanych z podatkiem VAT przeprowadzamy szkolenia także z zakresu PDOP, rachunkowości, środków trwałych, PDOF, prawa pracy, a także dla działów kadrowo-płacowych. Jesteśmy elastyczni, reagujemy na potrzeby Klienta, proponując mu możliwie najlepsze rozwiązania. Współpracujemy z zespołem ekspertów w swoich dziedzinach; ich wiedza i doświadczenie to sukces naszych Klientów.

Dane kontaktowe

ul. Pachońskiego 9, 31-223 Kraków NIP: 945-20-17-156
tel. (12) 66-15-335
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Adresy do naszych mediów społecznościowych:

Facebook

Linkedin

Youtube